15-03-11

Tiet zat! - Cora Snip

"Op donderdag 5 maart 2009 werd mijn wereld op z’n kop gezet. Ik kreeg op veertigjarige leeftijd de diagnose borstkanker. Wat er dan allemaal gaat gebeuren is eigenlijk met geen pen te beschrijven, maar het is me toch gelukt. In dit boek vertel ik mijn verhaal. Met een gezonde dosis humor, want er valt genoeg te lachen ook al ben je ernstig ziek. Mijn verhaal wordt aangevuld met ‘blogjes’ die ik op mijn Hyvespagina heb geplaatst."

Het levensverhaal van een vrouw die op veertigjarige leeftijd te horen krijgt dat ze borstkanker heeft. Na de diagnose zit ze thuis en heeft ze 'tiet zat' om te schrijven. Ze vertelt uitgebreid over haar behandeling, die uitloopt op amputatie van haar aangetaste borst en preventieve amputatie van de andere. Daarna laat ze twee protheses aanbrengen. Met een gezonde dosis humor vertelt ze haar verhaal dat aangevuld wordt met blogjes van haar Hyvespagina. Ze schreef dit boek voor lotgenoten, die in dit boek herkenning, informatie, een lach en een traan kunnen vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten