19-01-12

Nooit meer op de fiets naar school - D Heijdelberg

PAK JIJ JE SPULLEN MAAR!
Waar ga jij 5 & 6 VWO doen? In India, Canada, Noorwegen, De Verenigde Staten, Italië , Hongkong, Het Verenigd Koninkrijk? De wereld wacht op je!


Wat zou er zijn gebeurd als ik de advertentie niet had gezien? Hoe zou mijn leven zijn verlopen als ik de pagina met de advertentie gewoon had omgeslagen, als ik verder had gebladerd in de krant en hem daarna als oud papier in de houtkachel had gegooid? In dat geval was alles anders geweest, of beter gezegd, dan was alles precies hetzelfde gebleven als voordat ik de krant had opengeslagen.


Daphne is zestien als ze een beurs krijgt voor een internationale school in India. Van het centrum van Amsterdam verhuist ze naar een campus op een heuvel in West India. In Nooit meer op de fiets naar school zijn haar belevenissen te lezen vanaf het moment dat ze de advertentie ziet tot de kerstvakantie van haar eerste schooljaar in India.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten