06-06-12

De Ana-Files - Rianne Meijer

Om een goede anorect te zijn, heb je maar een paar dingen nodig: een flinke dosis doorzettingsvermogen, een perfectionistische persoonlijkheid aangevuld met een hoge pijngrens en zo weinig mogelijk zelfvertrouwen. Een slechte band met je ouders is een pre, net als negatieve ervaringen met mannen. Tot het moment waarop ik me aanmeldde bij de eetstoornissenkliniek heb ik altijd gedacht dat mijn gekte en ik bijzonder waren, maar niets blijkt minder waar: elke anorect worstelt met hetzelfde. 

Op basis van haar populaire blog schreef Rianne Meijer haar autobiografische debuut. Met twaalf kilo ondergewicht, vier uur slaap per nacht en een lichaam dat steeds heftiger protesteerde tegen het zelf opgelegde hongerregime, dacht ze zelf dat het allemaal wel meeviel toen ze zich aanmeldde bij een eetstoorniskliniek. Maar dat deed het niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten