19-07-12

Passie & Piemelbloemen - Ilse Annegarn & Sylvia Beugelsdijk

'Ik kwam dus nietsvermoedend binnen met mijn oude chipsschaal waar een scheur in zat. Zie ik daar op de tafel allemaal dingen die ik helemaal niet ken! Ik dacht eerst dat u een vertegenwoordiger van staafmixers was.'

De preutse Ietje Pietersen (49) denkt, naïef als ze is, dat ze door haar zus is uitgenodigd voor een Tupperware-avond. Ze is even uit het veld geslagen als blijkt dat ze aanwezig is op een ‘erotische home-party’. Lis la Reine (32), eigenaresse van een winkel in erotische artikelen, is die avond de consulente. De volgende dag zoekt Ietje contact met Lis, omdat ze er spijt van heeft dat ze niets spannends heeft gekocht. Lis nodigt haar uit in haar winkel. Tussen de twee onderneemsters (Ietje runt een uitvaartonderneming) ontstaat in heel korte tijd een hechte vriendschap. Op humoristische wijze houden ze elkaar, vanwege de grotere reisafstand vooral per mail, op de hoogte van hun levens. Het leven van Lis wordt, naast haar drukke en zeker niet saaie baan, beheerst door de wens om nog een keer moeder te worden, bij voorkeur van haar eigen man Rutger. Ietje krijgt te maken met ernstige gezondheidsproblemen bij haar man Bob en met een op meer dan één gebied concurrerende uitvaartonderneemster. Daarnaast fladderen er nog wat minnaars door het boek, gaat het over verliefd en verloren zijn, klungelachtige incidenten, lichamelijke ongemakken en lichamelijke pleziertjes, ziekte en dood, vreemde klanten en ongure types. 

Mijn mening:
Ik heb genoten, met af en toe een schaterlach en zeer regelmatig een glimlach op mijn gezicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten