Recensie: De schat van Aardenburg - Aad Vlag

Titel: De schat van Aardenburg
Auteur: Aad Vlag
Genre: Jeugd 10+
Uitvoering: E-Book
70 pagina's | Schrijverspunt | april 2012

Aad Vlag:
Aad Vlag werd in Gouda geboren. Na het VWO studeerde hij aan de Haagse Academie voor Lichamelijke Opvoeding. Een zwaar sportongeluk deed hem overstappen naar de ambtenarij, waar hij de wereld van de automatisering ontdekte. Niet lang daarna begon hij samen met een compagnon een automatiseringsbedrijf en legde zich toe op het internet. Aad is getrouwd en heeft uit een eerder huwelijk 2 kinderen. In 2009 schreef hij zijn eerste thriller, Zwarte Lust. Daarna volgde Het Concilie van Zeven. Zijn grootste drijfveer is de enorme interesse voor de diepere gedachten van ieder persoon. ("hoe ruk je je los uit de opvoeding, hoe genees je jezelf van de beschadigingen uit je jeugd...")

Aad over Schrijven:
"Ik zie mijzelf meer als een verteller van spannende verhalen. Daarnaast heb ik een sterke drang, misschien wel frustratie om iedereen ervan te doordringen dat het voor mensen wel degelijk mogelijk is daadwerkelijk te veranderen in het leven".

Een spannend boek vol avonturen voor kinderen van 10-12 jaar, ook ideaal als voorleesboek. Bas is een aardige jongen die veel computerspelletjes speelt. Als hij bij zijn neef in een molen gaat logeren heeft hij daar niet veel zin in. Toch vindt hij het wel leuk, zeker als hij met zijn neef Stijn een echte schatkaart vindt. De schat ligt echter in een eng spookhuis waar ook nog een paar boeven rondzwerven. Zullen de jongens de boeven te slim af zijn en zal dan eindelijk de schat gevonden worden?

Recensie: (max. 70 woorden)
Een spannend boek welke zeker jongens erg zal aanspreken. Het verhaal is vlot, beeldend en makkelijk te lezen geschreven, ingedeeld in korte hoofdstukken. De auteur heeft dit verhaal samen met zijn kleinzoon, DJ, geschreven. Goede opbouw van het verhaal, naar een spannende climax toewerkend: het vinden van de verborgen schat.