21-01-13

Boektrailer: Alles wat er was - Hanna Bervoets


Naast alle boekbeschrijvingen en recensies uit een selectie van gelezen boeken, wil ik op deze boekenblog ook aandacht gaan besteden aan boektrailers. Het laatste jaar is dit erg in opkomst en ik kijk altijd graag naar een boektrailer, wel met een nieuwsgierig oog; wat voor sfeer wordt er neergezet, geeft het iets extra's aan het boek mee, geeft het weer waar het boek over gaat en wat vind ik zelf van de getoonde boektrailer?

De eerste boektrailer is  Alles wat er was - Hanna Bervoets. 

Het verhaalAcht mensen komen op een zondag in een schoolgebouw samen voor de opnamen van een wetenschapsprogramma. Maar die worden nooit gemaakt. Want plotseling klinkt er een knal. Op bevel van de autoriteiten gaan ramen, deuren en gordijnen dicht. En ze blijven dicht. Eerst dagen, dan weken. Door de ogen van tv-redactrice Merel zien we hoe de groep probeert zich staande te houden in een nieuwe wereld. Een wereld van duisternis en isolatie. Van slapen op een gymmat en tien korrels rijst per dag. Naarmate de voedselvoor raden verder slinken, lopen de spanningen tussen de schoolbewoners steeds hoger op. Als alles wat er was er niet meer is, wat is dan nog de waarde van liefde, loyaliteit en vriendschap?

In dit boek ga ik vandaag beginnen en de boektrailer heeft me heel nieuwsgierig gemaakt. Het creëert een zeer spannende sfeer, zou het boek ook zo spannend zijn? Vooral die zin op het laatst in deze boektrailer: Wat als alles wat er was er niet meer is? maakt mij heel nieuwsgierig naar het boek, binnenkort recensie op deze boekenblog.


Bron: AllesWatErWas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten