03-06-13

Boektrailer: Voor ik doodga - Jenny Downham


Het verhaal:
De zestienjarige Tessa heeft leukemie en nog maar korte tijd te leven. En die tijd wil ze  goed besteden. Dus maakt ze een lijst van tien dingen die ze absoluut nog wil doen voor ze doodgaat. Te beginnen met seks. En ze wil nog autorijden. En beroemd worden. En verliefd! Maar terwijl Tessa aan haar lijst werkt, verergert haar ziekte en komt haar einde dichterbij. Het boek is ook verfilmd met Dakota Fanning en Jeremy Irvine. 

Boek heb ik gelezen, een paar keer zelfs, vond het een aangrijpend, hartverscheurend boek welke mij vanaf pagina 1 in haar greep had en niet meer los liet. De film heb ik nog niet gezien, maar die staat wel op mijn lijst van nog te bekijken films.


Bron: DutchFilmworksNL

1 opmerking:

  1. Hmm, ik heb de trailer weleens gezien. Maar ik hoef de film niet te zien. Al is het al omdat ik Dakota Fanning niet iemand vind wie ooit de rol van Tessa zou kunnen vertolken. Maar ook omdat ik het boek las toen ik dertien was en er nog niet zo'n herrie om werd gemaakt. In de loop der vijf jaar heb ik meer romans gelezen waarin de hoofdpersoon kanker had, maar ik kan nu niet bepaald zeggen dat dit verhaal zo verfrissend is. ;)

    BeantwoordenVerwijderen