Recensie: Muren van glas/De ontmoeting - Marique Maas

Titel: Muren van glas/De ontmoeting
Auteur: Marique Maas
Recensie: Coenraad de Kat
Genre: Roman (erotische roman)
333 pagina's | Uitgeverij Anthos | juni 2013

Marique Maas:
Marique Maas is een pseudoniem van bestsellerauteur Esther Verhoef. Waar Verhoef psychologische diepgang en een ijzersterk plot vooropstelt, draait het in de boeken van Marique Maas om puur leesplezier en zinderende erotiek. Het pseudoniem geeft haar de vrijheid om het genre dat met Vijftig tinten groot is geworden, te verkennen en een passend antwoord te geven.
Daniel Holland is een jonge succesvolle ondernemer en beroemd ontwerper. Nadine de Jong runt samen met vrienden een goed lopend cateringbedrijf in Brabant. Als zij elkaar bij toeval ontmoeten, springt de vonk over. De dominante Daniel sleept Nadine mee in zijn wereld van glitter, glamour en zinderende erotische fantasieën. Ze volgt hem naar luxehotels en sterrenrestaurants en vergezelt hem op de rode loper.

Overweldigd door Daniels charme en extravagante levensstijl verliest Nadine geleidelijk de grip op haar leven. Daniel zegt dat hij om haar geeft, maar blijft moeilijk te doorgronden en geeft bovendien weinig prijs van zijn verleden. Gaandeweg begint bij de hopeloos verliefde Nadine de vraag te rijzen: is dit liefde, of alleen maar lust?

De ontmoeting is het eerste deel van de zinderende reeks Muren van glas rondom Daniel Holland en Nadine de Jong. Een sensueel liefdesverhaal vol grensverleggende erotiek.

Recensie door Coenraad de Kat:
Het verhaal van de jonge en succesvolle ondernemer en tevens beroemde ontwerper Daniel Holland en Nadine de Jong. Zij runt met nog 2 anderen een succesvol cateringbedrijf. Nadine moet voor een cateringopdracht voor een bedrijf naar de Rai in Amsterdam, waar een kunst- en designbeurs plaatsvindt. Het blijkt het bedrijf van Daniel Holland te zijn. Terwijl ze wat rondloopt, en de stand van Holland Design bekijkt, ontmoet ze Daniel Holland. Op dat moment heeft ze nog totaal geen idee wie hij is en hoe beroemd en invloedrijk hij is. De vonk slaat over en Nadine wordt door Daniel meegevoerd in zijn extravagante levensstijl die ook een zeer erotische kant heeft, die totaal onbekend bij Nadine is. Ze volgt hem in zijn luxe levensstijl en vraagt zich af; is dit nu liefde of lust.

Marique Maas heeft met deze erotische roman een Nederlandse 50 tinten grijs geschreven vanuit het perspectief van Nadine. De sex scenes zijn zinderend vol met fantasie geschreven vanuit Nadine’s oogpunt en beleving. Het tweede deel van deze serie Muren van glas/Harde grenzen verschijnt in September. Ik ben wel benieuwd hoe het verhaal tussen Daniel en Nadine verloopt en hopelijk vinden er onverwachte veranderingen plaats die het verhaal completer maken.

Marique Maas (pseudoniem van Esther Verhoef) heeft met dit eerste deel van Muren van glas bewezen dat ze deze kant van het schrijven ook behoorlijk goed onder de knie heeft.