25-08-13

Leven en omgaan met lymfeklierkanker - Marloes van Bree

Mijn naam is Ilona van Bree en ben 23 jaar. In mijn leven heb ik al heel veel mee gemaakt, want ik ben een kind met een kleine leerachterstand. Hiervoor heb ik op een speciale school gezeten. Vervolgens had ik een borstafwijking en daar ben ik aan geopereerd. Op een gegeven moment kreeg ik last van mijn keel en ben ik naar de huisarts gegaan. Hij heeft mij toen verteld dat het niet erg was en dat ik hier medicijnen voor kreeg. De klachten bleven echter nog steeds komen en telkens ben ik weer terug naar de huisarts gegaan. De ene keer zei hij dat het door de hooikoorts kwam en de andere keer dat het een verkoudheidje was. Na 1,5 jaar kwam er eindelijk een einde aan mijn onzekerheid. Want de huisarts heeft mij doorverwezen naar een therapeut en toen is het balletje gaan rollen. Want de therapeut heeft tegen mij gezegd dat zij dit niet kon verhelpen, omdat mijn schildklieren waren opgezet. Vervolgens moest ik meteen weer terug naar de huisarts, die mij tenslotte doorverwees naar een internist in Boxmeer.

Vanaf dat moment hing mijn leven aan een zijden draadje, want na nadere onderzoeken hebben ze de diagnose Hodgkin bij mij vastgesteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten