Recensie: preview Vervlochten zielen: Furie - Philyra

Titel: Vervlochten zielen: Furie
Auteurs: Philyra
Uitvoering: eerste 25 pagina's uit manuscript
Te vinden op: TenPages.com

Philyra
Philyra bestaat uit zes jonge meiden tussen de 15 en 22 jaar, die elkaar hebben ontmoet via Hyves. Hier schrijven zij en anderen al geruime tijd verhalen met elkaar wat tot de realisatie van hun droom heeft geleid: het uitgeven van een boek: Vervlochten zielen: Vendetta. Het is het eerste deel uit de serie Vervlochten zielen.

De meiden zijn momenteel bezig met het schrijven van deel 2: Furie. Via TenPages zoeken ze aandeelhouders om zo hun boek uit te kunnen brengen. Voor meer informatie hierover zie TenPages waar je ook het fragment uit deel 2 kunt lezen.

Mij werd gevraagd om een recensie over de gepubliceerde pagina's uit het tweede deel te schrijven. Enthousiast zei ik meteen ja! Toen realiseerde ik me dat ik even in gedachten terug moest waar deel 1 ook alweer geëindigd was om deel 2 op te kunnen pakken. Het was tenslotte een tijd geleden dat ik deel 1 las. Maar wat was ik enthousiast over deel 1 en benieuwd naar de verdere avonturen van de vriendengroep. Hoe zou het met hun vergaan zijn sinds we ze verlieten in deel 1?

Even resumé deel 1, waar ging het boek ook alweer over: Wanneer een groep jongeren elkaar ontmoet op een jongerencamping in Griekenland, ontstaat er al snel een hechte vriendschap. Ze krijgen te maken met de gewone problemen die zich daar voordoen: liefdes, overmatig drankgebruik en ongelukken. En dan is er nog een jaloerse ex, die van plan is hen het leven zuur te maken en zelfs in staat is om over lijken te gaan om hun vakantie in het honderd te laten lopen. Is hun vriendschap hecht genoeg om dit alles te doorstaan?

De vriendengroep besluit terug te keren naar Griekenland waar ze een tocht in het gangenstelsel van de grotten bij de camping hebben. Maar deze tocht zal niet vlekkeloos verlopen. Tom, de instructeur, heeft andere bedoelingen dan ze kunnen vermoeden en hij zorgt ervoor dat de groep vrienden vast komt te zitten in de grotten. Zelf weet hij te ontkomen en laat de vrienden hulpeloos achter. Zal het ze lukken om de weg naar buiten terug te vinden? Komt er hulp vanuit de camping voor de vrienden? Wie is Tom? En waarom liet hij hun alleen achter? Was er opzet in het spel?

De eerste pagina's van deel 2 beloven een spannend verhaal. Het heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar de rest van het verhaal, hoe zal het aflopen met de vriendengroep? Zullen ze op tijd uit het gangenstelsel weg kunnen komen?