Gastrecensie: Zonden van een minnares - Diverse auteurs

Titel: Zonden van een minnares
Auteur: Diverse auteurs
Recensie: Coenraad de Kat
ISBN: 9789491884047
326 pagina’s | Scelta Publishing | febr. 2014
De auteurs:
Roos Boum, Debora Degreef, Bella Makatini, Femke Bakker, Anneke van de Laar, Mirjam Hildebrand, Joyce Rookhuizen, Evelien Siersema, Marloes Vrijdag, Sylvia Peters, Karin Bisschops, Astrid Marijn, William Wilson, Walter van Dijk, Bert Kobus, Eugene Ammann, Oscar Spaans, Gert-Jan van den Bemd, Soraya van Kooij, Paula Reitsma, Bjorn ter Horst, Ingrid Wimpel, Johan van de Velde, Ysbrand Drost, Elena Machetti, Inge Moons en Suzanne Slotboom.

We hebben allemaal wel eens gehoord, of zijn getuige geweest van de klassieke ‘Love Triangle’. Het speelt in veel bekende tv shows als The Vampire Diaries, waar Damon en Stefan vechten om Elena. En we mogen de spannende driehoeksverhouding tussen Bella, Edward en Jacob in The Twilight Saga niet vergeten. Maar deze ingewikkelde relaties zijn niet alleen voor vampiers.

In Zonden van een minnares nemen zevenentwintig auteurs je mee in het leven van een minnares. Wanhoop en eenzaamheid van het bekrompen wereldje waarin haar bestaan zich afspeelt. Wordt ze radeloos? Verlangt ze naar bitterzoete wraak? Is ze geobsedeerd van haar (ex)minnaar? Wordt de affaire hen fataal?

Recensie door Coenraad de Kat:
27 korte verhalen met hetzelfde thema, maar allemaal met hun eigen verhaal. De auteurs weten je meteen mee te nemen in het leven van de minnares. Stuk voor stuk mooie verhalen die geschreven zijn en alles draait om de minnares die meer wil en wraak wil nemen. Iedere wraak heeft zo zijn eigen verhaal met het waarom en het hoe. Spanning, humor, verbittering, bizar, alles komt aan bod. En als lezer leef je mee met de diversiteit van de personages. Wat in ieder verhaal goed en duidelijk werd is dat de minnares zich moet schikken naar de tijd van de minnaar met alle gevolgen van dien ...

Ik lees niet veel korte verhalen maar al deze verhalen zijn zeer de moeite waard en van een zeer hoog niveau. Een aanrader en je steunt ook nog eens een goed doel namelijk: ONDERZOEK NAAR BORSTKANKER!