25-10-14

Gevangen in de tijd - Diverse auteurs (Zorg Groep Libertas)

12 auteurs schreven de dichtbundel Gevangen in de tijd, een boek vol gedichten over dementie en alzheimer. De opbrengst van de verkoop van de bundel is ten bate van International Stichting Alzheimer Onderzoek. (ISAO)

„Dementie is een hersenaandoening die iemand langzaam maar zeker volledig afhankelijk maakt van de zorg van anderen. Maar liefst 1 op de 5 mensen krijgt een vorm van dementie, waarvan de ziekte van Alzheimer de meest voorkomende is. Er is nog steeds heel erg veel geld nodig om verder onderzoek te doen naar Alzheimer. Wij hebben met een team van 12 auteurs dan ook besloten om deze prachtige bundel uit te brengen. De opbrengst van de verkoop van de bundel is ten bate van International Stichting Alzheimer Onderzoek (ISAO). Sinds 1993 steunde ISAO al voor 12,5 miljoen euro aan wetenschappelijke onderzoeksprojecten naar alzheimer. Onderzoek voor een toekomst zonder alzheimer. Ook sponsoren zij proefschriften, fellowships en reisbeurzen om de kennis over alzheimer te vergroten. Namens hen en ons hartelijk dank voor uw bijdrage!”

Als ik oud geworden ben
en ik geen mens meer herken
en niet eens jouw naam meer weet,
pak mijn hand dan even beet…

Zeg me zo gedag.
Laat me voelen dat je me mag.
Wellicht dat ik het gevoel herken,
dat ik voor iemand, iemand ben …

Auteur: 12 auteurs (Zorg Groep Libertas)
Binding : Paperback
Formaat : 145mm x 210mm 
Aantal pagina's : 40 
Uitgeverij : Pumbo 
Datum publicatie : 01-2014
Te bestellen: HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten