17-10-14

Niet uitgelezen boeken

Een enkele keer ontvang je recensie-exemplaren van boeken die je fantastisch lijken en vol enthousiasme begin je dan ook aan het boek. Maar gaandeweg moet je helaas tot de conclusie komen dat het boek niet dat is wat jij ervan verwacht. Gelukkig gebeurt dit maar sporadisch. Na lang aarzelen en nadenken over worden de boeken uiteindelijk niet uitgelezen en een recensie verschijnt dan ook niet op The Book Girl. Zo ook met onderstaande boeken die de eindstreep de afgelopen maanden helaas niet gehaald hebben:

Tegen beter weten in - Jane Fallon:
Bij dit boek had ik hoge verwachtingen, het leek mij een heerlijk feelgood boek. Maar gekomen tot ergens halverwege kan ik helaas niet anders concluderen dan dat het verhaal mijn verwachtingen niet waar heeft kunnen maken. Het boek is voor mij niet boeiend en meeslepend, ik kom moeilijk in het verhaal en kan mijn aandacht er niet bij houden. Het verhaal is geschreven in korte hoofdstukken en laat zich wel vlot lezen, maar er gebeurt zo ontzettend weinig, voor mijn gevoel staat het verhaal stil op het moment dat Jen getuige is van iets wat ze liever niet had willen zien en weten en wat een bedreiging vormt voor haar geluk en dat van haar schoonfamilie. Gedurende het verhaal worstelt Jen met de vraag: moet ze hetgeen ze ontdekt heeft wel of niet aan haar man Jason en haar schoonfamilie vertellen? 

De kinderen van het armenhuis - Jennifer Worth
Meerdere keren begon ik in dit boek. Waaraan het ligt weet ik niet, maar na de 5e hernieuwde poging moet ik toch tot de conclusie komen dat ook dit boek geen boek voor The Book Girl is. Het vorige boek, Haal de vroedvrouw vond ik een prachtig, boeiend en meeslepend verhaal, welke mij al snel meenam naar de jaren vijftig in de Londense Docklands. Dit boek daarentegen kan mijn aandacht maar niet pakken en vasthouden, ik lees een gedeelte van het boek en vraag me later af wat heb ik nu toch gelezen? Het verhaal blijft niet hangen en ik vind het verhaal niet boeiend en meeslepend zoals het vorige deel...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.