Gastrecensie: Ik wist het - Chantal van Gastel

Titel: Ik wist het
Auteur: Chantal van Gastel
ISBN: 9789044344868
480 pagina's | The House of Books | september 2014

Chantal van Gastel:
Chantal van Gastel is de bestseller auteur van Zwaar verliefd!, Zwaar beproefd!, Geknipt voor jou, Zoek het maar uit en  de verhalenbundel 21 Zomers. Van haar boeken zijn meer dan 250.000 exemplaren verkocht.

Mia Robbins is niet het type dat de gebaande paden bewandelt. Puur op intuïtie zegt ze haar baan in de marketing op om haar eigen bloemenwinkel te beginnen. Niet in het drukke nieuwe deel van het centrum, maar op het idyllische stationsplein dat al in haar jeugd haar hart gestolen heeft. Mia zet alles op alles om een succes van haar winkel te maken. Maar de magie van de bloemen brengt haar meer dan ze had verwacht. Ze ontmoet Feo. Hij is ondernemend en levenslustig. De man van wie ze letterlijk altijd heeft gedroomd. En alsof dat nog niet verwarrend genoeg is, vinden plots allerlei mysterieuze boodschappen hun weg naar haar. Al snel wordt Mia de levens van iedereen om zich heen ingezogen. Als een magneet trekt ze bijzondere verhalen aan. Dit blijft niet onopgemerkt door Axel, een verslaggever die De Haai wordt genoemd. Hij heeft zijn eigen binding met het winkelplein en naar een bijzonder verhaal is hij altijd op zoek. Durft Mia haar gevoel te blijven volgen, ook als dit meer van haar vraagt dan ze zich ooit had kunnen voorstellen? Hoezeer mag ze betrokken raken bij de levens van anderen? En hoe kan ze ervoor zorgen dat de man van haar dromen ook de man van haar leven wordt?

Ik ben geen echte Chicklit lezer, maar voor Van Gastel maak ik een uitzondering. Dit verhaal vond ik tegenvallen, het is leuk en vlot leesbaar. Ik vond echter dat er weinig inhoud in zat dan wordt het boek zo zinloos na mijn idee. Wel waren de personages levensecht en vooral de kat Charly vond ik een leuke vondst. De spirituele delen waren ook aardig bedacht en een leuke afwisseling. Toch vond ik dit boek veel te dik voor het verhaal. Ik vond het vaak langdradig worden, waardoor ik een ander boek tussendoor gelezen heb en dat doe ik eigenlijk nooit. Jammer!