Gastrecensie: Een beetje liefde - Amanda Prowse

Titel: Een beetje liefde
Auteur: Amanda Prowse
Recensie: Ria
ISBN:9789402600155
352 pagina's | Aerial Media Company B.V. | september 2014

Amanda Prowse:
Amanda Prowse is haar hele leven bezig geweest met korte verhalen schrijven en notities bijhouden voor romans. Vijf jaar geleden nam ze ontslag als management consultant en besloot ze fulltime te gaan schrijven. Haar eerste boek publiceerde ze zelf in oktober 2011 als e-book en werd toen door een Engelse uitgeverij opgemerkt. Er werden er meer dan 300.000 van verkocht. Al haar verschenen boeken behoren tot haar 'No Greater love serie'. Allen bevatten een hedendaags liefdesverhaal, vrouwen zijn altijd de hoofdpersonen in het verhaal en zij bevinden zich 'in extraordinary situations for love'.

Pru Plum is de gevierde eigenaresse van de beroemde patisserie in het Londense Mayfair. Ze draagt Chanel en bezoekt de duurste kappers. Je zou niet zeggen dat deze elegante vrouw vorig jaar zesenzestig is geworden. Maar Pru is niet de zelfverzekerde, succesvolle zakenvrouw die ze lijkt te zijn. Ze heeft beschamende dingen gedaan om haar huidige status te bereiken en schuwt geen enkel middel om de geheimen uit haar verleden te beschermen, zeker niet wanneer ze, voor het eerst in haar leven, eindelijk verliefd wordt...

Recensie door Ria:
Wat een prachtboek, zo’n mooi juweeltje, heerlijk, vooral met deze dagen. Dit is een boek wat je gewoon moet lezen. De karakters, de plaats waar het zich afspeelt, zo sfeervol en mooi beschreven. Je wordt heerlijk meegezogen in het verhaal en met heerlijk bedoel ik ook heerlijk. De patisserie, de cakes, het brood, je ruikt de geur, heerlijk. En dat er dan ook nog een goed verhaal in zit is helemaal mooi meegenomen.

Pru is een zeer charmante vrouw met een heel bekende patisserie in Mayfair. Ze is zeer succesvolle zakenvrouw, maar om dit te bereiken heeft ze veel vreselijke dingen moeten doen. En vooral dat wil ze verborgen houden voor de buitenwereld. Maar dan komt voor haar de eerste keer de liefde voorbij. Alles wat zij gedaan heeft om dit te bereiken zal in de openbaarheid gebracht worden. Hoe zal het dan verder gaan met Pru?

“O nee! Ik ben gebroken! Christopher liep naar haar kant van de werktafel en nam haar in zijn armen. Ook als je gebroken was, zou ik van je houden. Dan draag ik alle kleine stukjes van je met me mee, voor altijd.”

Mooi hoor maar zou het ook gebeuren? Voortreffelijk wordt hier over geschreven, een boek met een lach en een traan. Nog een klein stukje wil ik jullie lezers niet onthouden. De sfeer die het boek uitstraalt.

“De zon wierp zijn eerste stralen door het grote raam met het logo van de patisserie. In de loop van de ochtend zou de hele ruimte in een stralend licht gaan baden. Op elke tafel stonden slanke vaasjes met witte rozen in de knop. De glazen cake-etagères en de beeldschone porseleinen bordjes met de handgeschilderde bloemen en de geschulpte randen stonden klaar. Binnen afzienbare tijd zouden daar met jam en room gevulde scones op liggen, en zachte, geglazuurde broodjes en cakejes, of een meesterwerkje van bladerdeeg, gevuld met marsepein en bestrooit met geschaafde amandelen, om zoetekauwen te verleiden die heerlijkheden te komen verorberen, onder het genot van een kop koffie die gezet was met handgeroosterde bonen.”

Nu heb ik teveel gezegd? Ga het lezen in je luie stoel met een kop koffie of thee, met uiteraard iets lekkers erbij, gewoon een verwenmoment, heerlijk toch. Dit boek geef ik 5 sterren, een heerlijke aanrader.