Gastrecensie: Winters paradijs - Sarah Morgan

Titel: Winters paradijs
Auteur: Sarah Morgan
ISBN: 9789034756794
352 pagina's | Harlequin Holland | november 2014
Sarah Morgan:
De auteursloopbaan van Sarah Morgan begon toen ze als achtjarige de biografie van haar hamster schreef. Sindsdien heeft ze haar aandacht ietwat verlegd: naar de medische wereld - ze is van oorsprong verpleegster, en in haar verhalen speelt het ziekenhuis nog vaak een rol - maar vooral naar romantiek. Volgens eigen zeggen is Sarah getrouwd met de meest sexy man ter wereld, die nog dagelijks een inspiratiebron vormt bij het schrijven. Ze werkt nog steeds in de gezondheidszorg, parttime, en probeert daarnaast zo veel mogelijk tijd met haar gezin door te brengen. Verder is Sarah gek op wandelen en skiën - eigenlijk op alles wat je in de buitenlucht kunt doen.
Ooit was Kayla Green gek op Kerstmis. Tegenwoordig gaat ze tijdens de feestdagen liever aan het werk, in de hoop dat ze zo ongemerkt voorbijgaan. Als haar baas haar vraagt naar Vermont af te reizen voor een nieuwe opdracht, springt ze bijna een gat in de lucht. Dit is het perfecte excuus om de kerst te ontvluchten! Jackson O'Neil gaat zijn uiterste best doen om vakantieoord Snow Crystal - dat al generaties lang in bezit van zijn familie is - van de ondergang te redden, maar hij heeft er een hard hoofd in. Pas met de komst van pr-expert Kayla Green gloort er weer hoop voor het resort. Dat er tussen hen genoeg vonken overspringen om alle kerstverlichting in Vermont te laten branden, is een onverwacht cadeautje. Zo doeltreffend als Kayla is in haar werk, zo onzeker is ze in de omgang met Jackson. Hij maakt een verlangen in haar wakker dat ze had gedacht nooit meer te zullen voelen, maar dat ook pijnlijke herinneringen oproept. En toch… gloeit er een sprankje hoop. Is het mogelijk dat de vrouw die niet meer in Kerstmis gelooft, er nu toch door wordt betoverd?
Dit is een perfect verhaal voor de donkere dagen in December. Een beginnende romance, maar vooral de kerstsfeer in een witte sneeuw wereld. Kayla heeft tot haar dertiende levensjaar een gelukkig gezinsleven. Tijdens haar dertiende kerstfeest valt haar leven in duigen als haar vader er een andere liefde op na houdt. Vanaf deze tijd woont ze alleen bij haar moeder totdat deze haar naar een kostschool stuurt. Jackson levert zijn eigen dromen in om een familiehotel voor een faillissement te redden. Om dit voor elkaar te krijgen huurt hij Kayla, als pr specialist, in om een week naar vakantieoord Snow Crystal te komen om aan een reddingsactie te werken. Hier ontstaat een ontluikende romance. Het verhaal leest heerlijk weg. Kayla heeft twee gezichten, haar professionele-, en haar gevoelskant. Kerst is voor haar een ellendige tijd waarin ze zich alleen en eenzaam voelt. Kan Jackson haar gevoelens veranderen zodat ze weer van het Kerstfeest kan genieten? Dit verhaal bevat een mooie kerstgedachte.

1. Dit boek heb ik begin december ook gelezen en dat was dan ook direct het beste boek wat betreft alle kerst- en winterverhalen dit jaar. Echt een aanrader!