Recensie: Juffrouw Holle - Fleur Brockhus

Titel: Juffrouw Holle
Auteur: Fleur Brockhus
ISBN ebook: 9789044344059
288 pagina's | Dutch Media Uitgevers | mei 2014
Fleur Brockhus:
Fleur Brockhus werkte na haar dubbele rechtenstudie aan de Universiteit Utrecht twee jaar als stagiaire bij een groot advocatenkantoor op de Zuidas. Daar lag toch niet haar hart, bleek gaandeweg. Ze nam ontslag en begon een tekstbureau in Amsterdam-Zuid. De urenfabriek is haar debuutroman.

Een sprookje voor de moderne vrouw. Olivia, partyprinses en ambitieuze journaliste, zit weg te kwijnen op de redactie van de Borduurbode. De perfectionistische Rikka ziet het leven als een lijst met taken die ze moet afvinken. Olivia en Rikka moeten zien overeind te blijven tussen onvolwassen vriendjes, gebrekkige carrièrekansen, en de constante druk om te voldoen aan een ideaalbeeld. Tegen wil en dank belanden ze op de boerderij van de mystieke Juffrouw Holle. Haar regime van rust, reinheid en regelmaat is precies wat de jonge vrouwen nodig hebben. Op de boerderij worden de kussens eens flink opgeschud tot de veren in het rond dansen.

Dit is een sprookjesachtige Chicklit, dus geen sexy scene's. Olivia een feestbeest en Rikka de perfectioniste zijn allebei niet tevreden over hun huidige leventje, ook al hebben ze dit zelf nog niet zo door. Beide komen terecht bij Juffrouw Holle, die hun via verschillende wegen allerlei levenslessen meegeeft. Soms hilarische, grappige maar ook emotionele momenten. Ook de poes Monty speelt een rol in dit verhaal. Ik ben zelf niet zo'n Chicklit lezer, maar dit boek kan ik zeker aanbevelen.

1. Ik vond het zelf een fijn boek om even tussendoor te lezen :)

2. Ik ben ook niet zo'n chicklitlezer dus als een mede-niet-chicklitlezer dit kon waarderen dan is het het overwegen waard :)