Recensie: Ski resort - Linda van Rijn

Titel: Ski resort
Auteur: Linda van Rijn
ISBN: 9789460682186
224 pagina's | Uitgeverij Marmer | november 2014
Linda van Rijn:
Linda van Rijn is na haar studie Literatuurwetenschappen in de reisbranche gaan werken. Eerst in het buitenland als reisleidster op diverse locaties en tegenwoordig als manager bij een grote toeristische organisatie. Al die jaren bleef ze geïnteresseerd in literatuur en schreef ze verhalen, maar nooit met het doel auteur te worden. Dat veranderde na het lezen van Cruise van Suzanne Vermeer. Met haar succesvolle literaire thrillers Last Minute, Piste Alarm, Blue Curaçao, Winter Chalet, Viva Espana, Off Piste en de minithriller Vakantievrienden is ze inmiddels een gevestigd auteur in dit genre. Al haar boeken hebben in de bestseller top60 gestaan.

Nienke Draaijer (29) kan haar geluk niet op als ze een geheel verzorgde wintersportvakantie naar Oostenrijk wint als een van de winnaars van een like & winactie. Ze vindt de wintersport geweldig, maar doordat ze haar baan is kwijtgeraakt en haar relatie na vier jaar is verbroken – met de gedwongen verkoop van haar huis tot gevolg – zit ze financieel in een dip. Deze gratis vakantie is precies wat ze nodig heeft. Samen met de andere prijswinnaars vertrekt ze naar het mondaine ski- en thermenoord Bad Kleinkirchheim. Het gezelschap van overwegend jongere mensen, singles en stelletjes en ook een paar gezinnen, kan het goed met elkaar vinden. Ze flirt met de getrouwde Rogier en ook met Jonathan, de knappe en mysterieuze reisleider, die vanaf de eerste aanblik veel indruk op haar maakt. De groep bezoekt het thermenbad en heeft een gezellige dag. Maar alle gezelligheid is voorbij als een van de schoonmakers het levenloze lichaam van een jonge vrouw aantreft.

Recensie door Marjon:
Dit boek leest heerlijk weg en is vooral een aanrader voor tussendoor. Deel 1 lijkt een erg lange aanloop naar het moment van de moord. Maar als deel 2 is begonnen, valt dat helemaal weg. Sterker nog; heel vaak is de ontknoping een verrassing maar deze keer is het verhaal zelf dat ook. Karakters blijven wat aan de oppervlakte maar het verhaal is goed uitgewerkt, met net genoeg spanning om het een thriller te noemen. Smaakt naar meer!