Recensie: Tegen beter weten in - Jane Fallon

Auteur: Jane Fallon
Recensie: Ria
ISBN: 9789032514303
320 pagina's | Uitgeverij De Fontein | augustus 2014
Jane Fallon:
Jane Fallon is tv-producent en schrijfster. Ze woont in Londen en in New York. Haar debuut Op de man af werd wereldwijd een bestseller. Haar boeken zijn verkocht aan 18 landen.

Jen heeft een schokkende ontdekking gedaan. Als ze het aan haar man Jason vertelt, dan zou hij er vast wel weer overheen komen, maar zou hij haar ooit vergeven dat zíj het hem heeft verteld? Het kan een scheur in haar huwelijk veroorzaken. Stel dat ze het zou vertellen aan iemand anders in Jasons familie, een groep mensen van wie ze meer houdt dan van haar eigen familie, dan zou het hun uiteendrijven. Zij zal erbuiten vallen, ze was natuurlijk al van de koude kant... Als ze het nou eens aan helemaal niemand vertelt? Hoelang zal ze dat volhouden? Hoe lang kan ze leven met een leugen? Jen kent de waarheid, maar is ze klaar voor de gevolgen...?

Recensie door Ria:
Er staat op de achterkant van het boek ’De boeken van Jane Fallon zijn om van te smullen.’ En dat is waar!. Een heerlijk boek over families waar weer verzwegen geheimen in het rond sluipen. Een boek van accepteren en hoe graag je deel wilt uitmaken van een familie. Ten koste van alles?

Jen de hoofdpersoon verlangt al jaren naar een normale familie, ze trouwt met Jason en krijgt inderdaad een warme familie. Ze krijgt met Jason twee dochters die onlangs het huis uit zijn. Dan op een dag is ze getuige van iets wat ze niet had mogen zien. Het gaat om haar schoonvader die ze op handen draagt maar dan. Moet ze het aan Jason vertellen en een explosie in haar schoonfamilie veroorzaken? Wat dan? Jen is van plan het geheim voor zich te houden want ze is immers van de koude kant. Ze is bang om het mooie familieleven kwijt te raken, Dit brengt een scheur teweeg tussen haar man Jason en haar schoonvader. Hoelang gaat ze dit volhouden? Wat zijn de gevolgen? Hoelang te leven met een leugen?

“Charles’. Als ze in het getuigenbankje had gestaan en op de Bijbel had moeten zweren, zou Jen gezworen hebben dat hij een sprongetje maakte van schrik. Hij deed in elk geval nauwelijks merkbaar een stap bij de vrouw vandaan terwijl hij zich omdraaide om te zien wie hem riep. En het viel ook niet te ontkennen dat hij een fractie van een seconde in paniek leek te raken toen het door hem doordrong dat het zijn schoondochter was. ‘Jen, wat een verassing.”

Weer een heerlijk boek met goede karakters. En een plot wat ik nooit gedacht had. De spanning werd lekker opgebouwd, een aanrader..