Recensie: Weekend Terschelling - Els Kerkhoven

Titel: Weekend Terschelling
Auteur: Els Kerkhoven
ISBN: 9789021809182
256 pagina's | Uitgeverij Luitingh-Sijthoff | oktober 2014

Els Kerkhoven:
Els Kerkhoven won de Libelle Spannende Verhalenwedstrijd. Haar verhalen worden geroemd vanwege hun originaliteit. Ze schreef voor De Pers, kwam op de shortlist van de SLAU Schrijfwedstrijd en combineert sinds het winnen van de Libelle Spannende Verhalenwedstrijd haar baan als etaleuse met het schrijverschap. In 2012 werd haar debuut Gifdochters enthousiast ontvangen door lezers en pers.

Voordat Isa naar het buitenland vertrekt, gaat ze met haar zusje Daan en hun beste vriendin Sylvie nog een keer terug naar Terschelling, het vakantie-eiland van hun jeugd. Ze halen mooie herinneringen op en brengen een bezoek aan Jannetje, de moeder van Loek en Gerben - hun vakantievrienden van vroeger. De trip down memory lane krijgt een dramatische wending als Sylvie spoorloos verdwijnt. Jannetje blijkt de enige getuige, maar zij heeft een beginnende vorm van alzheimer. Hoe betrouwbaar is haar getuigenis? Daan en Isa zetten alles op alles om Sylvie terug te vinden, maar dan verandert de zoektocht op het eiland in een regelrechte nachtmerrie.

Een heerlijk boek om te lezen, vol met spanning. Leuke personages en lekker vlot geschreven. Wat in het verleden gebeurd is, speelt nu nog een grote rol. Drie kinderen bewaren onderling een groot geheim. Jaren later is er ééntje die dreigt verraad te plegen, tenzij ze samen een "probleem" oplossen met alle gevolgen van dien. Isa, Sylvie en Daan vertrekken voor een leuk weekend, vol met herinneringen, naar Terschelling. Dat dit weekend heel anders zal verlopen dan gepland hadden er twee niet verwacht. Aanrader!