Recensie: Als je mij vindt - Emily Murdoch

Titel: Als je mij vindt
Auteur: Emily Murdoch
ISBN: 9789000313815
240 pagina's | Uitgeverij van Goor | augustus 2013
Emily Murdoch:
Emily Murdoch is een schrijver, een dichter en een liefhebber van boeken. Als ze niet leest of schrijft, vind je haar op haar ranch in Arizona.

De vijftienjarige Carey woont met haar zusje Jenessa en haar drugsverslaafde moeder in een caravan in het bos. Daar verstoppen ze zich al jaren voor de buitenwereld. Als hun moeder verdwijnt, gaan de meisjes bij hun vader wonen. Carey kent hem niet meer en vertrouwt hem niet. Ze mist hun oude leven en weet zich geen houding te geven in de "normale" wereld.

Dit is een ontroerend en heftig verhaal, aan het eind liepen de tranen over mijn wangen. Wanneer een moeder haar twee dochters ontvoert en met hen in een caravan in het bos gaat wonen, leven Carey en haar zusje Jenessa onder onmenselijke omstandigheden. Geen eten, alleen bonen, geen kleding. Carey doet er alles aan om haar zusje te beschermen tegen de wereld om hen heen. Moeder gaat af en toe naar de stad, maar komt op een dag niet meer terug. Vijf weken later worden ze gevonden door hun vader, die een brief heeft gehad waarin de moeder zegt dat ze het niet meer aan kan. Carey en haar zusje gaan wonen bij hun vader en zijn gezin. Alles lijkt goed te komen, maar Jenessa en Carey hebben een geheim, waardoor Jenessa niet meer praat. Aan het eind van het verhaal gaat Carey met haar vader terug naar de plek in het bos en vertelt ze haar geheim. Je moet even wennen aan de schrijfstijl, maar die hoort precies bij dit verhaal.

1. Ik heb dit boek ook nog steeds liggen en ik weet gewoon niet of ik het op moet pakken. Jou recensie zorgt er wel voor dat ik er heel nieuwsgierig naar wordt.