12-02-15

Recensie: En dan de liefde - Susan Smit + WINACTIE!!

Titel: En dan de liefde
Auteur: Susan Smit
Recensie: Sabrina
Genre: Cadeauboeken
ISBN: 9789048822416
192 pagina's | Uitgeverij Carrera | januari 2015

Susan Smit:
Susan Smit (1974) is schrijfster en columnist. Ze heeft inmiddels dertien succesvolle boeken op haar naam staan. Met haar historische roman Vloed oogstte ze lovende kritieken en brak ze als romanschrijver door bij het grote publiek. September 2013 verscheen Gisèle, een epische, op feiten gebaseerde roman over liefde, vriendschap, oorlog en zelfbeschikking. 

Het verhaal:
In verschillende hoofdstukken, gerangschikt per thema, behandelt Smit de romantische liefde in al haar facetten: roemloos daten, het verlangen naar de ware, koortsachtig verliefd zijn, de ‘foute mannen’-valkuil, weer alleen zijn, samenwoon irritaties, verschillen tussen mannen en vrouwen, lusthormonen en roze brillen, zelftrouw en bindingsangst, babystress en de eeuwige vraag: gaan jullie nog trouwen? Ook zijn er citaten uit haar romans en toneelstuk, waarin het niet zelden over de liefde gaat. Smit schrijft openhartig over haar eigen lotgevallen, maar durft ook algemene conclusies te trekken over de aard van de liefde. 

Recensie door Sabrina:
En dan de liefde is een autobiografisch boek. Het zijn allemaal kleine stukjes geschreven over de liefde en wat er allemaal bijkomt; zoals het daten, met de goede mannen of de totaal foute mannen, ware liefdes, trouwen en baby’s.

"De liefde – in veel gevallen de romantische liefde - brengt de pijnlijkste en mooiste ervaringen in een mensenleven voort."

"Afscheid nemen van een geliefde is niet zozeer afscheid nemen van het verleden, geloof ik. Dat verleden is sowieso voorbij, dat haal je niet meer terug, ook al ben je nog samen. Het is veeleer afscheid van de gezamenlijke toekomst."

"Het huwelijk is een poging om een gevoel – liefde in dit geval – permanent te maken."

Het is een leuk vlot boek, je kunt het ook zo even openslaan om gewoon een stukje te lezen, het zijn allemaal afzonderlijke verhaaltjes en tips. Persoonlijk zou ik dit boek niet kopen, maar ik kan me best voorstellen dat voor degenen die nog pril in hun relatie staan, het een heerlijk boek is om te lezen en het te vergelijken met hun eigen liefdesrelatie. 

Winactie:
Lijkt jou dit een leuk boek om te lezen? Goed nieuws! Ik mag van Uitgeverij Carrera één exemplaar weggeven onder de lezers van The Book Girl! Hoe kun jij kans maken op dit boek? Heel makkelijk: laat onder dit artikel een reactie achter met vermelding van een geldig emailadres (of indien je dit liever niet hebt, reageren mag ook via contactformulier aan linkerzijde) en wie weet ben jij binnenkort de gelukkige bezitter van dit boek!

Deze winactie loopt tot en met 19 februari. Op 20 februari wordt er een winnaar gekozen uit alle deelnemers en zal deze via email benaderd worden voor zijn of haar adresgegevens. Ook zal de uitslag op The Book Girl bekend worden gemaakt.

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuke winactie, ik doe graag mee! Het boek ziet er prachtig uit qua vormgeving en het lijkt me ook een heel leuk boek om te lezen. Wie houdt er nu niet van de liefde ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeeeh, leuk! Ik doe graag mee. Ben erg benieuwd naar het boek!
    Email: berdien_renes@yahoo.com
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuke actie, daar doe ik graag aan mee. Je kunt mij bereiken op stiertjestier@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig leuke actie, doe ik heel graag aan mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt mij een boek vol liefde! Graag maak ik kans!
    Berichtje met mailadres via contactformulier (als het goed is is hij aangekomen)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ondertussen al zo veel goede dingen gelezen over het boek dat ik nu toch wel heel benieuwd ben!!
    Groetjes,
    Lies (liesvanaelst8 (@) gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe graag mee met deze winactie! :D
    Mijn emailadres is: karatekidm@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo,
    Na het lezen van je artikel ben ik erg benieuwd naar het boek geworden. Wat leuk dat er zo een actie tot stand kan komen. Ik wens je nog heel veel plezier met je blog. En hoop uiteraard een kansje te maken.

    Liefs,
    Tessa (tessa.botter@outlook.com)

    BeantwoordenVerwijderen