Recensie: Dochter van de zon - Anita Verkerk

Titel: Dochter van de zon
Auteur: Anita Verkerk
ISBN: 9789490763572
250 pagina's | Uitgeverij Cupido | november 2012
Anita Verkerk:
Anita Verkerk studeerde middeleeuwse geschiedenis en stond daarna een aantal jaren voor de klas. Ze is dol op katten, houdt veel van reizen, puzzelen en lezen, maar haar grootste passie is schrijven. Inmiddels is ze landelijk en internationaal bekend met haar (ont)spannende boeken vol humor en romantiek. Naast talloze romans publiceerde ze ook romantische korte verhalen, humoristische columns en kinderverhalen, die in bekende Nederlandse en buitenlandse tijdschriften verschenen. In de USA won ze al diverse Awards met haar Engelstalige romans.

Melanie de Jong (25) heet eigenlijk Kiyari. Ze is als peuter door een Nederlands echtpaar geadopteerd. Als Melanie ouder wordt, wil ze dolgraag naar Peru om met eigen ogen te zien waar ze vandaan komt, maar haar pleegmoeder is daar fel op tegen. Een jaar na de tragische dood van haar pleegmoeder krijgt Melanie de kans om met een oude dame mee te gaan op een rondreis door Peru. Vol enthousiasme begint ze aan de reis. Maar al snel na aankomst in Lima ontdekt Melanie dat ze beter naar haar pleegmoeder had kunnen luisteren...

Recensie door Marjon:
Ik ben liefhebber van de boeken van Anita Verkerk. Ze lezen ontspannen weg en lopen altijd goed af. Maar dit boek valt heel erg tegen. Het lijkt een goed verhaal te zijn, maar de hoofdpersoon is als zo'n afschuwelijk persoon neergezet, dat je op geen enkele manier met haar kan meeleven. Dat er nog een vriendin is die om haar geeft en een man verliefd op haar wordt maakt het allemaal nog minder aannemelijk. Helaas kleurt dit alles het verhaal heel negatief. Ik las het uit omdat ik wilde weten hoe het afloopt. Gelukkig weten we dat ze ook hele leuke boeken kan schrijven.

1. Ik heb nog nooit Anita Verkerk gelezen, maar wel een aantal boeken van haar ongelezen in huis.