22-03-15

Recensie: Elke dag een woord

Titel: Elke dag een woord
Recensie: Thea
Genre: Cadeauboeken
Uitgeverij: BBNC Uitgevers
Jaar van uitgave: 2015

Informatie achterflap:
Als je je dag in één woord moet beschrijven, welk woord zou dat dan zijn? In Elke dag een woord schrijf je vijf jaar lang elke dag één woord op: iedere datum op een aparte pagina. Zo heb je na vijf jaar een prachtig verslag van je gemoedstoestand door de jaren heen. Een ideaal  dagboek voor mensen die geen lange verhalen willen schrijven. Want één woord zegt meer dan duizend woorden!

Recensie door Thea:
Dagboeken; hoe vaak ik niet aan een nieuw dagboek ben begonnen, het is niet meer te tellen. Vol enthousiasme begon ik als kind aan een dagboek welke ik, hoe origineel, Kitty noemde :). Maar na een paar weken kwam er al de klad in en mijn dagboek belandde ergens onderin de kast. Jaren later besloot ik om het nog een paar keer een nieuwe kans te geven, maar ik hield het ook nu niet lang vol. Ook deze dagboeken belandden ergens in een doos op zolder. Een dagboek waarbij je elke dag één woord opschrijft, waarbij zelfs geen ruimte is voor lange verhalen, het lijkt mij ideaal. Op het einde van de dag even in gedachten stilstaan bij de dag die voorbij is met alle gebeurtenissen, indrukken, emoties die deze dag typeren en dit alles proberen te vangen in één woord die deze dag beschrijft...

Elke dag een woord is prachtig vormgegeven, elke datum van het jaar heeft zijn eigen gekleurde pagina gekregen. Op deze pagina vinden we vijf afzonderlijke jaar "labels" waarin je het betreffende jaar en het woord van de dag opschrijft. Per twee pagina's verandert de paginakleur. Het geheel ziet er schitterend en uitnodigend uit. Een minpuntje van het boek; door de gekozen bindwijze is het boek niet opengeslagen neer te leggen. 

Ik was erg benieuwd hoe het werken met het dagboek in de praktijk zou zijn; de woorden die de voorbije dagen van het jaar 2015 typeren zijn genoteerd, één woord per dag, voor mij werkt dit erg prettig. Sommige dagen zijn niet te vangen met één enkel woord en ook voor deze dagen is er genoeg ruimte in het "label" om deze met meerdere woorden te beschrijven. Ben jij op zoek naar een dagboek waarbij het juist de bedoeling is om geen lange verhalen te schrijven maar de dag te beschrijven met één woord (of enkele woorden), en dit gedurende vijf jaar, dan is dit dagboek een echte aanrader! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Opmerking: alleen leden van deze blog kunnen een reactie plaatsen.