Recensies: De Meesteres - Tiffany Reisz

Titel: De Meesteres
Auteur: Tiffany Reisz
Recensie: Marjon, Silvia
ISBN: 9789034754554
340 pagina's | Uitgeverij Harlequin | februari 2015

Tiffany Reisz:
Met haar serie The Original Sinners heeft Tiffany Reisz verschillende prijzen gewonnen. Haar personages leven in een schaduwwereld waarin romantiek, erotiek en literatuur onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, en ze raken bijna net zo vaak in de problemen als de schrijfster zelf. Voor Tiffany is schrijven als zuurstof: als ze niet zou kunnen schrijven, zou ze doodgaan.

Het leven van Nora Sutherlin - beroemd en berucht schrijfster van erotische bestsellers - is gecompliceerd. Ze probeert zich los te maken van Søren, de man van wie ze bezeten was, die haar bezat... en die haar ondergang zou hebben betekend. Ze wordt aanbeden door Wesley, een man die ze niet kan hebben. En ondertussen is ze verwikkeld in een spel van aantrekken en afstoten met Zach, haar redacteur. Ze dacht dat ze wist wat het betekende om grenzen op te zoeken en er overheen te gaan. Nu weet ze dat ze het mis had...

Het boek kent eigenlijk meerdere verhaallijnen: het verhaal zelf, de wisselwerking tussen Zach en Nora, Zach’s verleden met Grace, Nora’s verleden én heden met Søren en het verhaal dat Nora schrijft. Wat is precies het geheim achter haar relatie met Søren? En wat verbergt Nora voor Zach? Wat heeft dat voor een gevolgen als Zach de waarheid achterhaalt? Deze vragen zorgen ervoor dat het boek boeit en dat je verder leest.

De seksuele spanning tussen Zach en Nora is broeierig aanwezig en Nora introduceert Zach in haar wereld van de SM. Het verhaal wordt enigszins geheimzinnig door de aanwezigheid van Wesley in Nora’s leven. Wie is hij en wat is hun relatie nu echt? Het laat in ieder geval een hele menselijke kant van Nora zien, een kwetsbare kant, waardoor haar karakter tot zijn recht komt. Waar Nora behalve kwetsbaar ook als een sterke vrouw is neergezet vind ik Zach een beetje vaag blijven. Dan lijkt hij weer een echte man en dan vind ik hem een slap aftreksel van wat hij moet zijn. En natuurlijk is er de erotiek; erotiek in het verhaal dat Nora schrijft en ook is er erotiek in haar echte leven. De scenes worden redelijk uitgebreid beschreven en de sfeer is pakkend. Het boek heeft ook nog een beetje diepgang. Voor mensen die van dit genre houden is het een aanrader!

Silvia:
Zachary Easton (Zach) is werkzaam bij de uitgeverij Royal House Publishing onder leiding van John-Paul Bonner (J.P)  als hoofdredacteur. Met zijn assistente Mary heeft Zach een nieuwe opdracht gekregen van J.P,  namelijk het boek van de meest begeerde erotica schrijfster Nora Sutherlin, haar pseudoniem naam. Haar echte naam is Eleanor Schreiber. Nora heeft 5 titels uitgegeven, op haar 29e kwam haar eerste boek uit. Ze was tegenwoordig zo goed als erotica schrijfster, dat ze de enige was in de groeimarkt in de uitgeverswereld. Daarom de reden voor J.P om dit nieuwe boek van DE Nora Sutherlin eens nader onder de loep te nemen door Zach.

Zach ziet dat boek van Nora helemaal niet zitten en vraagt zich bedenkelijk af wat hij met Nora's boek aanmoet, maar J.P overtuigt hem toch zich te verdiepen in Nora's schrijfstijl. Met enige twijfel bezoekt Zach Nora's cottage in New-York en wordt binnengelaten door de gespierde stagiair Wesley Raily en hij leidt Zach de weg naar Nora's kantoortje. Zach ontmoet een kleine donkerharige schone met prachtige groene ogen. Meteen komen de seksuele woordspelingen in Nora naar boven bij het zien van Zach. In haar ogen een aantrekkelijke man. Zach wil er niets van weten en geeft Nora 24 uur de tijd om hem te overtuigen van haar boek.

Op een feest bij Royal House Publising flirt J.P met elke vrouw die het geduld heeft om naar zijn litteraire geratel te luisteren. Ook aanwezig is de minst favoriete collega Thomas Finley. Ineens verschijnt Nora Sutherlin in haar oogverblindende altijd rood (zegt men) dragende kleding. Vanmiddag had Zach haar nog gezien in haar meest flatteuze pyjama en nu was daar een complete vamp binnen gekomen. En zocht meteen toenadering bij Zach. Die avances van Nora bracht Zach al gauw van slag. Hij dacht aan zijn vrouw Grace, die nog steeds in Londen woont, sinds Zach vertrokken was door omstandigheden van het verleden. Zach vertelt Nora meerdere keren dat haar script te pervers is en dat ze het aan moet passen, al vindt hij het moeilijk zijn aandacht bij het papier te houden. Wat een aparte verschijning is Nora en zijn hoofd maakt overuren. Zach en Nora hebben steeds vaker contact i.v.m. het boek en dat brengt elkaar geregeld bezoekjes en Zach komt steeds meer van haar te weten. Zo ook dat haar ex Søren heet en dat hij een geboren sadist is. Een priester opgeleid tot Jezuïet van de religieuze orde. Dat Kingsley Edge de handlanger van Nora, en koning van de onderwereld is en Søren's oudste vriend is. En wat Wesley in haar leven doet?

Wat gebeurt er allemaal in Nora en Zach's leven. Brengt de wereld van lust hun op zijn kop of is er slechts liefde?

Ik vond het een vermakelijk lezend boek, met inderdaad veel seks, erg gedetailleerd. Soms vond ik het teveel van het goede..maar ja, dat hoort bij een erotische roman...