Recensies: Thuis in Virgin River - Robyn Carr

Titel: Thuis in Virgin River
Auteur: Robyn Carr
Recensie: Clasien, Coenraad
ISBN: 9789034754394
384 pagina's | Harlequin  Holland | oktober 2014

Robyn Carr:
Zevenentwintig was Robyn Carr toen haar eerste boek werd uitgegeven, en sindsdien zijn er meer dan dertig titels van haar hand verschenen. Toch duurde het een flink aantal jaren voordat ze haar stijl echt gevonden had, namelijk tot ze aan de Virgin River-serie begon. Haar streven is om boeken voor vrouwen te schrijven - boeken die grappig zijn zonder flauw te worden, die het leven in al zijn facetten beschrijven zoals het is en die de kracht van vrouwen weergeven. In de enorm populaire Virgin River-serie maakt ze die droom waar.

Het enige wat Melinda Monroe wil, is wég. Weg uit Los Angeles, waar het leven druk is en gecompliceerd, en alles haar herinnert aan Mark - haar overleden man. In een opwelling reageert ze op een advertentie voor een verpleeg- en verloskundige in Virgin River, een klein dorpje in Californië. Dit zou weleens precies de verandering kunnen zijn die ze nodig heeft! Helaas, het beloofde schattige huisje in idyllische omgeving blijkt een aftandse blokhut te zijn aan een modderweg, waar ze met haar stadse cabrio meteen vast komt te zitten. En de bejaarde plaatselijke arts, die ze zou assisteren, doet ronduit vijandig tegen haar. Inpakken en wegwezen, denkt ze, maar een vondelingetje gooit roet in het eten. Eerst moet ze onderdak vinden voor deze baby. En misschien moet ze ook eerst maar eens echt kennismaken met Jack, de knappe eigenaar van de plaatselijke bar. Het lijkt wel of er telkens weer dingen zijn die haar in Virgin River houden. Zou ze dan toch haar thuis gevonden hebben?

Meestal ben ik niet zo van de HQN romans, maar voor Robyn Carr met haar Virgin river serie maak ik een uitzondering. Heb net deel 1 dichtgeslagen en kan niet anders zeggen dan dat ik heb genoten van de inwoners van dit kleine dorp. Een luchtig, leuk en romantisch verhaal. Mel heb ik in mijn hart gesloten. Het is romantisch en sfeervol zonder al te zoetsappig te worden. Een verhaal waarbij je soms een traantje wegpinkt en je heerlijk mee voert in de gevoelens en gedachtes van de hoofdpersoon. Ik ga zeker meer lezen van deze schrijfster!

Melinda Monroe wil weg uit Los Angeles waar het leven druk is en gecompliceerd. Hier zijn ook de herinneringen aan Mark, haar overleden man. Ze besluit weg te gaan en reageert in een opwelling op een advertentie voor een baan als verpleeg- en verloskundige in Virgin River. Daar aangekomen is het allemaal niet wat ze zich had voorgesteld en toch besluit ze het daar een kans te geven.

Robyn Carr heeft in dit boek de juiste samenstelling van karakters weten neer te zetten. Ze zijn allemaal op elkaar aangewezen en hebben zo ieder ook hun eigen sores. Dit maakt het dat je meeleeft met de karakters in hun wel en wee van hun leven daar. Humor komt ook regelmatig om de hoek kijken. Als je begint te lezen heb je al een idee van wat voor soort verhaal het is, maar ondanks dat wordt je verrast door de samenloop van omstandigheden. Het leest heerlijk en voor je het weet ben je alweer een aantal hoofdstukken verder en geraak je steeds meer in de ban van het leven daar. Ik ben ook zeer benieuwd hoe het hun zal vergaan in het volgende boek.

Thuis in Virgin River is een boek dat me het gevoel gaf van een feelgood roman. Tevens denk ik dat het zeker potentie heeft en de ingrediënten bevat voor een tv-serie.

1. Ik vond dit boek vooral leuk door de verloskundige aspecten van het verhaal. :P Deel twee staat al in de kast, ben benieuwd hoe ik het Preacher aspect ga vinden