Recensie: Verbroken stilte - Karen Rose

Titel: Verbroken stilte
Auteur: Karen Rose
ISBN: 9789026136283
66 pagina's | VBK Media | december 2014
Karen Rose:
De thrillers van Karen Rose worden uitgegeven in twaalf landen en zijn bij verschijning instant-bestsellers in de Verenigde Staten, Groot-Brittanniƫ en Duitsland. Met elk nieuw boek neemt haar populariteit toe. Ook in Nederland stijgt de ster van Karen Rose met elk nieuw boek. Voordat ze zich fulltime aan het schrijven wijdde, was Karen Rose een succesvol chemicus. Ze woont in Florida met haar man en kinderen, en als ze niet schrijft, traint ze voor haar zwarte band in karate.

Na een traumatiserende ontvoering staat Daphne s baas erop dat ze even verlof neemt. Maar zodra ze hoort over de zaak `Angel , komt daar wat haar betreft niets van in. Angel is een zesjarig meisje dat geen woord gezegd heeft sinds ze vier dagen eerder door de politie aangetroffen werd naast een uitgebrande auto. Vlak bij het wrak zijn twee dode lichamen gevonden waarvan het onduidelijk is of dit haar ouders zijn. Wanneer het Daphne wel lukt om Angel aan het praten te krijgen, krijgt ze een raadselachtig en angstaanjagend verhaal te horen over een misdaad die verder reikt dan Daphne had kunnen vermoeden. Een misdaad die ervoor zorgt dat Daphne haar eigen verleden onder ogen moet zien.

Verbroken stilte is de afsluiting van het verhaal van Daphne dat je leest in het boek: Heb je me gemist? Aangezien ik dat niet wist heb ik Verbroken stilte als eerste gelezen, dit doet niks af aan het verhaal. Dit is heel goed zelfstandig te lezen. Verbroken stilte gaat over de ontvoering van twee Russische meisjes, een baby Zarya, bedoeld voor particuliere adoptie, en Lana een kleuter, goed voor kinderporno. Bovendien waren de ontvoerders uit op de dure sieraden. Bij de ontvoering wordt veel geweld gebruikt met alle gevolgen van dien. De ontvoerders zijn uit op rijkdom. Na een heftige achtervolging loopt alles goed af en worden de meisjes opgehaald door familie uit Moskou. Dit is een kort verhaal.