22-07-15

De nachtmerrie van een boekblogger: het zoekgeraakte boek

Dé nachtmerrie voor een boekenwurm pur sang met een eigen boekenblog; een boek welke zoekgeraakt is bij de post. Nog erger wordt het als het een recensie-exemplaar betreft, toegestuurd door een uitgeverij. Het gebeurt niet vaak, maar als het dan gebeurt, dan gebeurt er ook meestal iets heel vreemds mee, zoals in ons geval. 

Lange tijd keek ik reikhalzend uit naar een boek, over eerdere boeken van deze auteur was ik erg enthousiast, dus toen de gelegenheid zich voordeed om het boek te mogen recenseren, greep ik deze kans :). Eenmaal het boek hier thuis mogen ontvangen, brak er echter een woelige tijd aan, een tijd van revalidatie én een onverwachte verhuizing. Geen gelegenheid dus om het boek meteen te kunnen lezen en een recensie erover te schrijven. Daarom besloot ik om een van de mede-recensenten van The Book Girl te vragen of zij interesse had in het boek en enthousiast reageerde zij terug. 

Het boek werd naar haar toegestuurd en daar ging het mis, grandioos mis. Net op die dag besloot de post te gaan staken en pakketten bleven liggen. We zijn nu bijna twee weken verder, het boek is nog steeds niet afgeleverd, integendeel, het boek schijnt zoek te zijn. Zou het eerst geleverd worden volgens gegevens website post, werd het een dag later maar .. alles wat kwam, geen boek. Daarna ging het nog verder mis, het boek bevindt zich ergens in een sorteercentrum, de vraag blijft waar, who knows, én ... ineens heeft het boek niet het adres van de ontvanger maar .. het adres van de afzender gekregen, om het nog makkelijker te maken. Bij navraag bij de post krijg ik steeds als antwoord, wacht u nog even af, het pakket is nog niet geleverd, ja haha dat wisten we al. 

Vooral omdat het hier een recensie-exemplaar betreft vind ik het heel vervelend. Maar hoe dan ook, die recensie gaat er komen! (indien het boek zoek blijft, schaf ik het zelf alsnog aan zodat er een recensie over geschreven kan worden). Helaas een recensie met vertraging, mijn welgemeende excuses richting uitgeverij!

Note: vandaag werd het boek dan toch echt bezorgd en .. bij de juiste persoon! Gelukkig, toch nog goed gekomen, de recensie volgt zsm :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen