Recensie: Weerzien in Virgin River - Robyn Carr

Titel: Weerzien in Virgin River
Auteur: Robyn Carr
ISBN: 9789461707864
275 pagina's | Harlequin Holland | 2012
Robyn Carr:
Zevenentwintig was Robyn Carr toen haar eerste boek werd uitgegeven, en sindsdien zijn er meer dan dertig titels van haar hand verschenen. Toch duurde het een flink aantal jaren voordat ze haar stijl echt gevonden had, namelijk tot ze aan de Virgin River-serie begon. Haar streven is om boeken voor vrouwen te schrijven - boeken die grappig zijn zonder flauw te worden, die het leven in al zijn facetten beschrijven zoals het is en die de kracht van vrouwen weergeven. In de enorm populaire Virgin River-serie maakt ze die droom waar.

Politieagent Mike Valenzuela kiest ervoor om in Virgin River te revalideren van de zware verwondingen die hij heeft opgelopen tijdens zijn werk in LA. Een beetje vissen, eten in het café van zijn vriend Jack en genieten van de mooie omgeving - zo hoopt hij weer de oude te worden. Eén ding wil hij echter voorgoed veranderen: na vele avontuurtjes is hij klaar voor een serieuze relatie. Brie Sheridan weet wat er in de wereld te koop is. Ze is gescheiden, en ook in haar werk als hulpofficier van justitie komt ze regelmatig met de harde werkelijkheid in aanraking. Ze besluit dan ook de kat uit de boom te kijken als blijkt dat Mike, die ze kent als een versierder, graag een relatie met haar wil. Dan overkomt Brie iets vreselijks, en is het juist Mike die haar als enige kan helpen. Langzaam maar zeker komen ze steeds nader tot elkaar en ontdekken beiden wat het is om echt van iemand te houden

Dit is nou zo'n serie die lekker blijft, ook al lees je ze niet snel achter elkaar, je vergeet de hoofdpersonen gewoon niet. Ieder deel leef je weer mee met de inwoners van Virgin River. Ieder deel gebeurt er wel wat spannends, romantisch zowel met de bestaande personages als de nieuwe. Bepaalde acties komen ook iedere keer weer terug in het verhaal bijvoorbeeld het jachtseizoen. Dit is een serie die iedereen kan gaan lezen of je nou een chicklitfan ben of niet.