Recensie: Vergis je niet - Miranda Hillers

Titel: Vergis je niet
Auteur: Miranda Hillers
Recensie: Marion
ISBN: 9789402135572
300 pagina's | Brave New Books | juni 2015
Miranda Hillers:
"Mijn naam is Miranda, geboren 19 juni 1971 te Veenendaal. Ik ben getrouwd met Franck en samen hebben we twee kinderen. We wonen in een klein dorpje in de Betuwe. Ik hou van allerlei soorten films en boeken waar ik ook veel inspiratie heb gehaald tijdens het schrijven. Op jonge leeftijd hield ik al dagboeken bij, met name toen ik uit begon te gaan. Alles wat ik in die periode beleefde, van het stappen met mijn vriendinnen tot in de late uurtjes en alle liefdesperikelen, hebben mij gedreven tot schrijven van boeken. Mijn eerste boek Het geeft niet is in juli 2014 uitgebracht. Inmiddels is Breek mijn hart niet en het derde deel Vergis je niet verschenen".

Vergis je niet is een eigentijds liefdesverhaal dat gaat over innige vriendschap, intens houden van en keuzes maken. Sophie is gelukkig met haar grote liefde Frederick nu ze haar geheim aan hem heeft verteld. Hij vraagt haar wederom ten huwelijk waar ze overtuigend ja op antwoord. Het jaloerse en bezitterige gedrag van Frederick is een stuk milder geworden maar wordt zwaar op de proef gesteld door intimidaties van zijn bazin. Zodra Rens naast zijn beste vriendin Sophie komt te wonen en zijn ware gevoelens niet langer kan onderdrukken worden kleine irritaties een tikkende tijdbom. Tijdens de trouwceremonie verstoord tweelingbroer Eduard hun geluk maar ook Rens gooit alles in de strijd om Sophie voor zich te winnen.

Recensie door Marion:
Vergis je niet is de derde titel in de Bling-trilogie van Miranda Hillers. Opnieuw een heerlijke luchtige roman/chicklit over liefde,vriendschap en keuzes maken.

Wat heb ik uitgekeken naar dit laatste deel, ik kon niet wachten om te beginnen met lezen over Sophie die dolverliefd is op Frederick, haar beste vriend Rens en de andere vrienden uit de groep.

Sophie heeft haar grote geheim opgebiecht aan Frederick. Doordat ze nu meer open tegen elkaar zijn, zijn ze nog meer naar elkaar toegetrokken dan voorheen. Dit resulteert in de belangrijke vraag, die Freddie aan Sophie stelt, of zij haar leven met hem wilt delen. Maar hij krijgt hier niet direct antwoord op, waardoor Freddie zich onzeker gaat voelen en nog steeds bang is om haar kwijt te raken. Ook wordt hij onder druk gezet door zijn bazin, die hele andere dingen van hem verwacht dan gewoon op tijd op het werk verschijnen.

Door de verbouwing van de winkel van Sophie en haar zus Gwen, hebben ze meer ruimte en is er woonruimte vrijgekomen naast Sophie. Een logische stap was toen om Rens te vragen als hun nieuwe buurman. Alleen niet iedereen is hiervan gecharmeerd. Er ontstaan veel strijd en jaloezie momenten, zo wel op het gebied van vriendschap als van de liefde. Rens lijkt er niet mee om te kunnen gaan dat Sophie gaat trouwen en hij haar lijkt kwijt te raken. En Frederick moet zijn uiterste best doen om Sophie te overtuigen dat hij zijn leven met haar wilt delen en hun liefde alles zal overwinnen. Zeker wanneer het moment daar is om officieel het Ja-woord te geven en er iemand, nee zelfs 2 mannen in de zaal opstaan, om dit te voorkomen. Sophie is een sterke vrouw en krijgt veel te verduren. Ze moet veel belangrijke keuze’s maken die grote invloed zullen hebben op haar toekomst.  De vraag is alleen of ze uiteindelijk de juiste keuze maakt.

Ik vind het echt een geweldig boek, een leuke vlotte schrijfstijl en een ‘’zinderend’’ slot van de trilogie. Via de auteur heb ik begrepen dat er nog wat ‘’extra’’ delen aan zitten te komen, waarin je meer leest over de andere personages in het boek. Eind 2016 verschijnt haar vierde boek Gun ons een kans

Voor mijn recensies van de eerdere delen uit de  Bling-trilogie, Het geeft niet & Breek mijn hart niet, zie Miranda Hillers.