Recensie: Boerenkool - Amelia Wasiliev

Genre: Kookboeken
ISBN: 9789023014645
160 pagina's | Gottmer Uitgevers Groep | juli 2015

Amelia Wasiliev:
Samen met haar zus, de illustratrice Alice Chadwick, maakt ze kookboeken en onderhoudt ze hun blog Sisters in the Kitchen

Informatie over het boek:
Boerenkool superfood heeft internationaal een vlucht genomen als uiterst gezond ingrediënt. In dit kookboek vind je geen stamppotten, maar recepten voor 44 gezonde gerechten en 25 drankjes met superfood boerenkool. Maar ook met andere koolsoorten, zoals de steeds bekender wordende palmkool. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan groene hummus, boerenkoolchips, gegrilde garnalentaco's en Griekse boerenkoolsalade, maar ook aan groene smoothies en reinigende shots. Boerenkool superfood nummer 1!

Recensie door Marjon:
Dat is geen straf: een kookboek met boerenkool in de hoofdrol recenseren. Wat bijzonder om een kookboek te vullen met alleen maar boerenkool-recepten. Kan dat? Ja, dat kan! Het boek is zeer verrassend en bevat veel gevarieerde recepten met boerenkool. Van soep tot sap tot oosters tot cake. Je kan het zo gek niet bedenken. Zelf maakte ik 3 gerechten uit het boek: Gesmoorde boerenkool met spek, knapperige boerenkool (wat ik helaas niet van bladeren kon maken omdat er op dat moment overal alleen maar voorgesneden boerenkool te koop was) en boerenkoolcurry. Het was allemaal heel geslaagd en ik ben ook nog van plan de chocoladecake met boerenkool te maken - ja, je leest het goed!

Boerenkool-collage

Het boek ziet er zeer aantrekkelijk uit, is voorzien van een harde kaft en prachtige foto's van binnen. De layout is eenvoudig en juist dat siert. Bij elk recept staan de ingredienten ook afzonderlijk afgebeeld. Al met al een heel prettig kookboek om mee te werken.