Recensies: Gevaarlijk spel - Liesbeth van Kempen

Auteur: Liesbeth van Kempen
Recensie: Xandra Sc, Clasien, Saskia
ISBN: 9789026137655
304 pagina's | Uitgeverij De Fontein | augustus 2015

Liesbeth van Kempen:
Liesbeth van Kempen was werkzaam als accountmanager, communicatietrainer en tekstschrijver. Haar grootste passie is schrijven. Gevaarlijk spel is haar thrillerdebuut.

Wanneer officier van justitie Margot spoorloos verdwijnt en kort daarna ook haar man, maakt collega Louise zich grote zorgen. Ze gaat op onderzoek uit en vindt een raadselachtig dossier op een vreemde plek. Ze weet haar broer, rechercheur bij bureau Amsterdam-Amstelland, en haar goede vriendin Suzan te overtuigen van de ernst van de zaak. Gedrieën volgen ze een vaag maar verontrustend spoor, waarbij ieder een eigen agenda heeft en belangrijke zaken voor de ander verborgen houdt. Maar dan dreigt alles uit de hand te lopen, zo ook de groeiende aantrekkingskracht tussen Louise en Suzan.

Xandra Sc:
Wat een spannend boek ik heb het met enkele tussenpozen zo snel mogelijk uitgelezen. Het boek is opgedeeld per dag en blikt terug in het verleden en heden. Je krijgt zo snel spanning opgebouwd en het werkte want ik wilde steeds maar door lezen. Verder zit er ook wat romantiek in het boek, waardoor het voor mij levendig werd en ik goed kon meeleven met de personages.

Je volgt Louise en een tweetal vriendinnen van haar en haar broer met gezin.  Het boek gaat over, dat een persoon niet altijd is wie hij/zij pretendeert te zijn en dat jezelf ook gemakkelijk te maken kan krijgen met situaties waar je, jezelf nooit in verwacht zou hebben. Daarom vond ik het boek ook zo goed omdat ik erg meeleefde met de personages in het boek. De spanning wordt goed opgebouwd in dit boek, het wordt dus steeds spannender, want vanaf de eerste letter was ik nieuwsgierig.

Een stukje uit het boek waar mijn nekharen in ieder geval van overeind gingen staan; Hij vroeg of ik een stukje mee wilde rijden in zijn auto. ‘En heb je dat gedaan?’ vraagt Rob met een hoorbare trilling in zijn stem. ‘ Nee, papa. Dat mag toch niet?’

‘Ik denk dat die meneer een vriend van jou is, papa.’ Rob kijkt hem aan en hoopt dat Thomas de schrik in zijn ogen niet kan zien. ‘ Waarom denk je dat?’

‘Het cadeautje is voor jou, pappa.’

Ik geef dit boek 5 sterren en hoop dat er meer thrillers van Liesbeth van Kempens hand volgen.

Gevaarlijk spel gaat over drie vriendinnen; Margot, Louise en Suzan. Daarnaast heb je de broer van Louise, Rob zijn vrouw Barbara en hun twee zoontjes. Een spannend verhaal, soms iets langdradig. Een goed plot.

Margot draagt bijna haar hele leven al een geheim met zich mee. "Wat zal Margot eenzaam zijn geweest. Niet alleen deze laatste periode, maar eigenlijk altijd. Om te leven met zo'n groot geheim. Haar huwelijk is naar de knoppen, ze is haar twee vriendinnen kwijt en haar carrière hangt aan een zijden draad".

Margot en Peter, allebei een goede baan, alleen blijkt Peter een geheim achter te houden met grote gevolgen. Wanneer Margot verdwijnt en sms't haar niet te zoeken, gaat Louise op onderzoek uit. Hiermee brengt ze niet alleen zichzelf maar ook al haar dierbaren in gevaar. Het begint allemaal met een dossier die op de verkeerde plaats ligt ... Achtervolgingen, ontvoeringen, geweld dit alles komt voor in dit verhaal.

Louise is een pittig personage die vertrouwen houdt in haar vriendin. Samen met Rob en Suzan beleeft ze angstige momenten.

Saskia:
Wat had ik een moeite om lekker in dit boek te komen. Ik vind het vooral erg verwarrend geschreven en dit werkt absoluut niet motiverend om door te lezen, toch heb ik doorgezet want het verhaal op zich is helemaal zo gek nog niet. Maar ook naarmate ik verder kwam in het verhaal pakte het me niet. Ik moest echt moeite doen om het te blijven volgen, de schrijfwijze was voor mij ook rommelig waardoor ik de neiging had om terug te gaan bladeren om sommige dingen terug te zoeken. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat nog meer te zeggen hierover...ik vond het gewoon een tegenvaller.