Recensie: De verscheurde vrouw - Han Peeters

Titel: De verscheurde vrouw
Auteur: Han Peeters
ISBN: 9789462170803
218 pagina's | Clustereffect | juli 2015

Han Peeters
Han Peeters is schrijver en uitgever van zijn eigen boeken. Daarnaast runt hij een clusteruitgeverij. Hij begon op late leeftijd met schrijven en schreef zichzelf met zijn eerste boek weg van de dood. Sindsdien is schrijven een van zijn eerste levensbehoeften.

Lysanne, een bijstandsmoeder die steun vindt in haar geloof, besluit via een datingsite op zoek te gaan naar een nieuwe partner. Ze ontdekt dat ze over vergaande seksuele driften beschikt en raakt in conflict met zichzelf. Ze weet dat ze verkeerd bezig is, maar toch rukt een donkere kant in haar steeds verder op. Wat is nog goed en wat is al fout? Het kwaad wil voorgoed bezit van haar nemen, maar zal ze het zo ver laten komen?

Recensie door Coenraad:
Lysanne is een alleenstaande  vrouw met 2 kinderen en vind grote steun in haar geloof. Op een dag besluit ze om op een datingsite te gaan om een nieuwe partner te zoeken. Gaandeweg ontdekt ze dat ze sexuele driften heeft met veel fantasie. Ondertussen realiseert ze zich dat ze verkeerd bezig is. Wat is goed en wat is fout, een vraag die regelmatig bij haar opkomt ... maar haar donkere kant neemt steeds meer de overhand in haar leven en kan Lysanne zich hier tegen verzetten of neemt het haar volledig in beslag.

Je begint te lezen en Han Peeters weet vrij snel je mee te nemen met de karakters en het verhaal. De schrijfstijl is vlot, makkelijk en Han weet dit vast te houden tot het einde van het verhaal. De karakters zijn goed uitgewerkt en je beleeft met hen hun fantasieën en onderliggende spanning. Het verhaal en spanning wordt mooi opgebouwd en het verhaal heeft zelfs een aantal mooie wendingen in zich. Zelfs aan het einde heb je zoiets van er zit meer in dit verhaal.

Een erotische thriller wat moet of kan ik er van verwachten was het eerste wat er door me heen ging toen ik aan dit boek begon. Tijdens het lezen besefte ik dat het totaal niet platvoers is geschreven, integendeel zelfs. Het is een goed verhaal met een flinke dosis seks en  spanning die samenspelen tot één prachtig verhaal dat schreeuwt om een vervolg.