Recensie: Gebroken glas - Suzanne Peters

Titel: Gebroken glas
Auteur: Suzanne Peters
ISBN: 9789086602742
200 pagina's | Uitgeverij Ellessy | juni 2015
Suzanne Peters:
Suzanne Peters woont in Zutphen en heeft honderden informatieve teksten geschreven voor diverse websites. Ook schrijft ze voor uitgeverij Ellessy diverse delen voor de educatieve jeudboekenserie WWW. Gebroken glas is haar negende feelgood-roman.

Nadat Nikki haar droom heeft verwezenlijkt met haar eigen Bed and Breakfast, blijkt het qua bezoekersaantallen flink tegen te vallen. De openstaande rekeningen stapelen zich op. Net op het moment dat ze met haar handen in het haar zit, krijgt ze twee mannen over de vloer. De één heeft meteen een geheimzinnige aantrekkingskracht op haar, terwijl de ander haar de kriebels bezorgt. Ze doe haar uiterste best het tweetal het naar de zin te maken, zodat ze hopelijk wat positieve recensies achterlaten. De mannen zijn echter niet op vakantie en hebben overduidelijk iets te verbergen. Wat is hun geheim?

Recensie door Clasien:
Wanneer je van dit boek de voorkant ziet en de titel verwacht je heel wat anders dan er op de achterkant vermeldt staat. De voorkant doet duister aan, de titel vertelt absoluut niks over het verhaal. Dus als je denkt een spannend boek te gaan lezen zit je op het verkeerde pad. Zoals rechts in de bovenhoek staat is dit een liefdesroman. Het verhaal leest als een trein, makkelijk en vlot.

Nikki is een zelfstandige vrouw die haar droom wil verwezenlijken. Dit is niet zo eenvoudig als het lijkt, haar grootste struikelblok is geld. Dimitri en Sam, twee gasten in de B&B van Nikki, de een geheimzinnig, een beetje vreemd heeft duidelijk de touwtjes in handen, de ander is meer verlegen en op de achtergrond. Tot één van de twee voelt Nikki zich aangetrokken en dat is duidelijk wederzijds.

Waarom doen Dimitri en Sam zo geheimzinnig, wat houden ze achter, waarneer ze ineens vertrekken snapt Nikki er niets meer van. Via social media komt ze achter hun ware identiteit en zal er alles aan doen om Sam terug te krijgen.