Recensie: Storm 2 - Snel als de wind - Lauren St John

Titel: Storm 2 - Snel als de wind
Auteur: Lauren St John
ISBN: 9789025760625
211 pagina's | Gottmer Uitgevers Groep | september 2015

Lauren St John:
Lauren St. John werd geboren in Zimbabwe en groeide op in een wildreservaat. Ze had een giraf als huisdier en zorgde onder andere voor een baby-aapje, zwijnen, pythons, honden en paarden.

Na haar overwinning op de Badminton Horse Trials krijgt Casey een uitnodiging om met haar paard Storm deel te nemen aan een prestigieus evenement. Voor Casey is het een droom die uitkomt - maar die droomt verandert al snel in een nachtmerrie. Caseys vader wordt opgepakt voor een misdaad die hij niet heeft gepleegd, en Casey wordt het slachtoffer van chantage. En alsof dat nog niet erg genoeg was, gedraagt Storm zich weer als het losgeslagen paard dat hij ooit was. Om de overwinning te behalen heeft Casey meer dan ooit de hulp van haar vriendje Peter nodig. Maar staat hij wel aan haar kant?

In deel 1 Storm Het paard van een dollar konden wij lezen hoe Casey Blue Storm voor een dollar kocht en vervolgens een innige band met het paard kreeg. Eindelijk is deel 2 Storm Zo snel als de wind ook daar! En nee ik kon zeker niet wachten om het boek te lezen, voldeed het aan mijn verwachtingen?

Casey heeft pas de Badminton Horse Trials gewonnen en is nog aan het nagenieten, plots is er commotie beneden gaande. Casey gaat naar beneden en ziet net nog dat haar vader in boeien geslagen wordt. Haar vader wordt beschuldigd van moord. Het ziet ernaar uit dat alle bewijs tegen hem is. Casey kan er niet bij dat haar vader schuldig is en blijft in zijn onschuld geloven.

Ondertussen krijgt Casey de uitnodiging om samen met Storm mee te doen aan Kentucky Three Day Event. Een zeer zwaar event. In eerste instantie wil Casey niet  mee doen, omdat zij voor haar vaders onschuld wil vechten. Maar een dreigbrief doet haar anders beslissen. Opeens gedraagt Storm zich weer als het wilde paard die wij uit het eerste boek kennen. De band tussen Storm en Casey lijkt opeens verdwenen.

Gelukkig is mevrouw Smith nog steeds Casey haar coach, samen doen ze er alles aan om de band tussen Casey en Storm te herstellen. Als dat nog niet alles is, is er ook heibel tussen Casey en haar vriend Peter. Dit allemaal samen legt grote druk op Casey. Komt het allemaal goed? Zal haar vaders onschuld bewezen worden?

Ook nu komen er verschillende thema's aan bod: Liefde, vriendschap, de band tussen een paard en ruiter, een paarden evenement en spanning. Dit keer lijkt het meer te draaien om de afpersing, en de onschuld van Casey haar vader. Ik miste meer het paardendeel wat in deel 1 meer aan bod leek te komen. Des ondanks heb ik ook weer met volle teugen van dit verhaal genoten. Je leeft met Casey mee, voelt de machteloosheid die zij ervaart met Storm en haar vader. Maar ook nu komt het gedreven meisje weer naar voren welke wij in deel 1 leerden kennen. Zo snel als de wind is deel 2 in deze serie, het is zeker raadzaam om deel 1 gelezen te hebben. Het zijn geen boeken welke makkelijk afzonderlijk gelezen kunnen worden. In 2016 komt deel 3 De Vuurproef uit, ook deze keer kan ik niet wachten tot het volgende deel uitkomt.