Recensie: Hush, hush - Becca Fitzpatrick

Titel: Hush, hush
Auteur: Becca Fitzpatrick
Recensie: Clasien, Miranda
ISBN: 9789048829002
384 pagina's | Moon Uitgevers | december 2015

Becca Fitzpatrick:
woont en werkt in Colorado, V.S. Als ze niet schrijft, dan is ze hoogstwaarschijnlijk aan het hardlopen, reizen of nieuwe schoenen kopen. Alle titels uit haar veel geprezen Hush, Hush Saga kwamen binnen op de New York Times-bestsellerlijst.

Nora Grey is verstandig, slim en loopt nooit in zeven sloten tegelijk. Haar eerste fout was om verliefd te worden op Patch. Patch maakt de ene fout na de andere en heeft een verleden dat verre van brandschoon is. Verliefd worden op Nora is het beste dat hem ooit is overkomen. Maar kunnen Nora en Patch een brug slaan tussen hun twee verschillende werelden als dat betekent dat hun hart op een hartverscheurende manier op de proef wordt gesteld?

Hush, Hush waarom krijgt een boekenserie die al bestond in één keer een andere omslag en titel? Hier kan ik me dus vreselijk aan ergeren. Dit boek kwam al eerder uit onder de titel Drift.

Er gebeuren vreemde dingen in het kustplaatsje Coldwater als een gevallen engel daar neerstrijkt, op zoek naar een prooi? Dit is de omschrijving van het verhaal, lijkt super maar dat valt tegen. De gevallen engel "Patch" blijkt een gewone jongen.

Nora Grey, krijgt een nieuwe klasgenoot: Patch. Hij blijkt veel over Nora te weten en dat is best raar. Bovendien lijkt het wel of ze hem overal tegen komt. Er gebeuren mysterieuze dingen en Nora weet niet meer wat wel of niet echt is. Dat Patch er iets mee te maken heeft is wel duidelijk. Maar wat precies? Wie is hij werkelijk en is hij wel te vertrouwen?

Ik had meer van dit boek verwacht en denk dan ook dat ik deel twee oversla. Ik vond het een oppervlakkig verhaal met weinig diepgang. De personages zijn neergezet als onverschillig. Echt een boek voor meiden die weg zwijmelen bij de knappe Patch, meeleven met de mooie Nora, genieten van de liefdesspanning tussen beide. Deze groep zou dit zelfs spannend kunnen vinden door de vreemde dingen die gebeuren. Voor mij zeker geen WOW factor, niet meer dan 3* en dat vooral omdat het lekker wegleest.

Miranda:
Hush Hush is het eerste deel over Nora en Patch. Het is het debuut van Fitzpatrick. Het boek is al eens eerder uitgekomen onder de naam Drift. Maar heeft nu een vernieuwde cover, helaas is de cover een stuk spannender dan het boek. Het is een cover welke meteen de aandacht trekt tussen al die andere boeken in een winkel, deze zou ik zeker oppakken.

Nora Grey krijgt Patch toegewezen als partner in een biologieproject, tot haar grote spijt. Ze had het veel liever samen gedaan met haar beste vriendin Vee. De irritatie begint al snel om te slaan in een fascinatie naar Patch toe. Opeens lijkt ze hem overal tegen te komen! En dan is niet het enige ook lijkt het alsof Nora opeens dingen ziet die niet echt zijn. Begint ze soms een beetje door te draaien? Al snel ontstaat er een romance tussen beide personages.

De cover en achterflap roepen veel meer verwachting op dan er daadwerkelijk is. De personages zijn niet uitgediept, het verhaal is oppervlakkig te noemen. Daarnaast kan de lezer zich gaan ergeren aan de naïeve acties van Nora. Er gebeurd niet heel veel spannends in het boek en wanneer je eindelijk denkt ja er gaat nu echt iets gebeuren is het hoogtepunt blijkbaar al voorbij en zakt het weer in. Het is het allemaal net niet. Het is een typisch stereotype verhaal over een naïef meisje die verliefd raakt op een badboy. Zo wordt er amper uit de doeken gedaan wat een gevallen engel precies is en wat voor consequenties dit heeft. Over Nora kom je ook amper iets te weten en wat zij allemaal mee heeft gemaakt en wat voor persoon zij is. De basis is goed het mist zijn uitwerking.