Recensie: Beklemd - Corinne Vlaminckx

Titel: Beklemd
Auteur: Corinne Vlaminckx
ISBN: 9789462660946
268 pagina's | Schrijverspunt | 2015
Corinne Vlaminckx:
Lezen en schrijven behoorden altijd tot haar grote hobby’s en haar droom was om ooit zelf een boek te schrijven en uit te geven. In 2013 deed ze voor het eerst mee aan een verhalenwedstrijd en verscheen haar verhaal ‘In mijn hoofd’ in de verhalenbundel ‘Jeugd’. In 2014 verscheen de literaire thriller Moordfamilie

De 3-jarige Maarten verdwijnt spoorloos.  Zevenentwintig jaar later komt deze verdwijning tot een gruwelijke ontknoping. Kun je leven met jezelf als je verantwoordelijk denkt te zijn voor de verdwijning van een onschuldig kind?

De 41-jarige Linda worstelt sinds die fatale dag met haar schuldgevoel. Haar leven neemt een drastische wending als alle spoken uit het verleden in het heden lijken op te duiken. Ze ziet geen uitweg meer en raakt de grip op haar leven kwijt. Als ze haar psychiater haar grote geheim opbiecht is er geen weg meer terug. En dan verdwijnt Linda zelf. Wie weet er meer over de verdwijning van Maarten en wat is er daadwerkelijk met hem gebeurd? Waar is Linda gebleven? Langzaam vallen alle puzzelstukjes op hun plek en blijken zaken anders in elkaar te steken dan gedacht. Maar is de puzzel op tijd compleet om het leven van Linda te redden?

Ook ik ben zeer onder de indruk van dit boek. Een heftig verhaal over de vermissing van een 3-jarig jongetje. Je leest het verhaal van Linda die op jonge leeftijd een misdrijf pleegt door omstandigheden. Het gaat over Maarten haar oppaskindje die een ongeluk krijgt wanneer hij bij haar is. Ze weet zich geen raad en doet iets onvergeeflijk. Er volgen veel omwentelingen waardoor het lijkje van Maarten niet wordt gevonden. Maar van wie zijn dan die botten? Er volgt een spannend verhaal met vele wendingen, niets is meer wat het lijkt.

Meerdere families raken betrokken bij een drama, vele slachtoffers volgen. Gruwelijke feiten worden je niet onthouden, je ziet het voor je gebeuren. Uiteindelijk blijkt dit verhaal een supergoed plot te hebben. Zelfs de overlevenden blijken niet meer te zijn wie ze waren.