28-02-16

WINACTIE: Alleen maar helden - Charles Lewinsky (AFGELOPEN)


Winter 1944. De Beierse Alpen vormen - nog wel - een vredige omgeving. Een ideale plek om het bedreigde Berlijn te ontvluchten. Een kleine filmploeg strijkt neer in Kastelau om daar een vurige propagandafilm op te nemen, een hart onder de riem voor het Duitse volk. Althans, dat is wat de dorpsbewoners moeten geloven. Het belangrijkste is dat het er overtuigend uitziet! Alleen zo kunnen ze de oorlog overleven en bovendien hun carrière redden. Maar de komende nederlaag van de Duitsers begint zich steeds scherper af te tekenen, waardoor ook het karakter van de film verandert. In plaats van een propagandafilm wordt het een verzetsfilm tegen de nazi's. Uit telkens nieuwe leugens en uitvluchten ontstaat een web van intriges en onverwachte gebeurtenissen. Zelfs het leven van de filmmakers komt op het spel te staan. 

Lewinsky schetst op magistrale wijze hoe mensenlevens tijdens de laatste dagen van de Tweede Wereldoorlog aan een zijden draad hingen. 

Nieuwsgierig geworden naar dit boek of staat het boek op jouw verlanglijst? Dan heb ik goed nieuws voor je, het boek Alleen maar helden is nu hier te winnen!! Ik mag van Uitgeverij Atlas Contact maar liefst twee exemplaren onder de lezers verloten. 

Deelname is heel eenvoudig: laat in een reactie onder dit bericht weten dat je meedoet aan deze winactie en wie weet ben jij één van de gelukkigen. Delen van dit bericht zou heel fijn zijn, maar is geen must. Vergeet niet een geldig e-mailadres achter te laten waarop ik je kan bereiken mocht je een van de winnaars zijn. (deelname is ook mogelijk via e-mail: klik hiervoor op het envelopje links bovenaan deze blog). Anonieme reacties worden uitgesloten van deelname.

Deze winactie loopt tot en met 7 maart a.s. Na deze datum zal een onschuldige hand uit alle deelnemers twee winnaars kiezen. Zij krijgen via e-mail het verzoek hun adresgegevens aan te leveren zodat het boek door de uitgeverij naar je toegezonden kan worden. Ook zal de uitslag hier op het blog kenbaar worden gemaakt. Uitgeverij Atlas Contact, dank jullie wel voor het mogelijk maken van deze winactie!


20 opmerkingen:

  1. Ik doe bijzonder graag mee aan deze mooie winactie! Mijn mailadres is htinorcenti@hotmail.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaa super leuk ;) ik doe graag mee en wil graag kans maken. ook gedeeld natuurlijk. Groetjes Marion Poeste (m.thomas1990@live.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me een prachtig boek! Lees graag boeken die zich in en rondom WO2 afspelen. ansarts@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou heel graag dit boek winnen Thea, wat gaaf dat je het mag verloten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe heel graag mee aan deze winactie! Als ex-studente film- en televisiestudies spreekt dit boek over een filmploeg tijdens De Tweede Wereldoorlog me enorm aan. Mijn emailadres is: marcia@oogopdetoekomst.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe ook mee, het lijkt me een interessant boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe graag mee, mijn email-adres: klarindacammeraat@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe graag mee. Mijn mail: miekepennetje007@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lijkt me een heel emotioneel en interessant boek. Dolgraag doe ik mee

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wie niet waagt niet wint 😊

    Mailadres:dirk.monique@skynet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi boek als ik de tekst zo lees. Doe dus graag mee: annettebons@telfort

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja,ik zou graag willen deelnemen aan deze actie! Josje_frumau@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ken dit prachtige maar wil graag meedoen voor mijn boekenmaatje Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik loot graag mee. Het lijkt me een mooi boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zou dit boek heel graag willen lezen, het lijkt me erg indrukwekkend!
    Mijn mailadres is isabelcrapels@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lijkt me een heel mooi boek, ik doe daarom graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie winactie weer. Ik loot graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb al veel boeken over de oorlog gelezen, en doe graag mee met deze win-actie! Mijn mailadres: insoontje@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik doe graag mee!
    en mijn email is zoe2308 at live.nl

    liefs, Zoë

    BeantwoordenVerwijderen