Recensie: Dokter Pol - Jan Pol

Titel: Dokter Pol
Auteur: Dr. Jan Pol
Genre: Waargebeurd
ISBN: 9789044349450
304 pagina's | The House of Books | februari 2016
Dr. Jan Pol:
Dr. Jan Pol is geboren in Nederland en al meer dan veertig jaar dierenarts. Hij woont in Michigan, VS met zijn vrouw en een ontelbare hoeveelheid huisdieren. Hij is de ster van de tv-serie The Incredible Dr. Pol.

De wereldberoemde dierenarts Jan Pol runt samen met zijn vrouw Diane en zoon Charles een bloeiende praktijk op het platteland van Michigan. In de populaire reality-televisieserie The Incredible Dr. Pol van National Geographic, en nu in dit boek, deelt Jan Pol de beestachtige belevenissen uit zijn veertigjarige carrière. Hij is opgegroeid op een Nederlandse melkveeboerderij en heeft naam gemaakt als een realistische en eerlijke dierenarts, die altijd streeft naar het beste resultaat voor zijn patiënten. Of dat nu een brutale cavia is of een paard van duizend kilo.

Recensie door Marjon:
Opeens had iedereen het over die veearts uit Nederland die in Amerika woont en op tv is. Echt in een week tijd kwam het omhoog. Ik keek ook en vind het geweldig. En toen bleek er ook nog een boek van te zijn. Een boek wat ik met plezier heb gelezen. Jan Pol blikt terug op zijn jeugd - geboren in Drenthe, zijn studie in Utrecht, de uitwisseling als student zodat hij een tijdje naar Amerika kon, waar hij zijn vrouw ontmoette. Het wordt luchtig, soms humoristisch, maar ook serieus verteld. Daarmee wordt niet voorkomen dat er heftige verhalen tussen zitten. Maar tussen elke regel door lees je hoeveel deze dierenarts houdt van dieren. En waarschijnlijk is dat nou net zijn geheim, waarom we opeens allemaal dol op deze man zijn. Boek is absoluut een aanrader!