Recensie: Een warm welkom - Nora Roberts

Titel: Een warm welkom
Auteur: Nora Roberts
ISBN: 9789402704501
352 pagina's | HarperCollins Holland | januari 2016
Nora Roberts:
Nora Roberts heeft inmiddels meer dan 200 romans op haar naam staan. Wereldwijd zijn meer dan 400 miljoen exemplaren van haar boeken verkocht. Met elke nieuwe roman staat ze bovenaan vele bestsellerlijsten in vele landen. Het zijn indrukwekkende feiten, die haar fans niet zullen verbazen, want Nora Roberts is een auteur van onvergelijkbare grootheid. Wie eenmaal aan haar boeken verslingerd is, wil maar één ding: meer.

Plaats voor geluk
B.J. is dol op het ouderwetse hotel in Vermont waar ze al vier jaar succesvol de scepter zwaait. Wat haar betreft, blijft alles dan ook zoals het is. Helaas lijkt de nieuwe eigenaar daar anders over te denken. Hoe kan ze hem overtuigen dat ze gelijk heeft?

Diep water
Na een mislukte relatie heeft Autumn alleen maar hard gewerkt. Hoog tijd voor een vakantie in het hotel van haar tante, dus. Helaas blijkt daar net een wat haar betreft onwelkome gast te zijn ingetrokken: Lucas, de man die haarhart heeft gebroken!

Recensie door Marjon:
Het boek mocht ik van de uitgever ontvangen, waarvoor mijn hartelijke dank.

Plaats voor geluk: De vonken springen er af en dat is precies wat dit verhaal drijft. Twee koppige mensen, een lading hartstocht en dat tegen het decor van een wel heel aantrekkelijk beschreven landelijk hotel. B.J. is er bedrijfsleider en wil dat alles blijft zoals het is. Ze voelt zich bedreigd als de eigenaar (Taylor) arriveert. Daarna vertrouwt ze niemand meer, maar vecht als een bezetene. Leest lekker weg. Wel voorspellend.’Plaats voor geluk’ is ook verschenen onder de titel ‘Op het eerste gezicht’.

Diep Water: Wat een verrassend boek! Nora Roberts is duidelijk geïnspireerd door Agatha Christie en heeft een echte detective neergezet, met als achtergrond een hotel in de bergen. De hoofdrolspelers zijn allemaal heel verschillend en het hotel is van de buitenwereld afgesloten als er een moord wordt gepleegd. Waarom? En nog belangrijker: door wie? Tussen dat alles loopt het verleden tussen Autumn en Lucas en al gauw blijkt dat het niet alleen een verleden is. Leest heel prettig weg. Wel iets gedateerd met filmrolletjes en een doka, maar dat doet niets af aan het verhaal. ‘Diep water’ is ook verschenen onder de titel ‘In een web van bedrog’.