Recensie: Enkeltje Ierland - Charlotte de Monchy

Titel: Enkeltje Ierland
Auteur: Charlotte de Monchy
ISBN: 9789022572504
336 pagina's | Uitgeverij Boekerij | januari 2016
Charlotte de Monchy:
Charlotte de Monchy studeerde Communicatiewetenschap aan de UvA. Na haar goed ontvangen debuutroman Zes maanden zonder verscheen in januari 2016 haar tweede boek Enkeltje Ierland. Ze woont met haar gezin in Haarlem en werkt aan haar volgende boek.

Dierenarts Lisa heeft Amsterdam en haar beste vriendin Tess achtergelaten voor een droombaan in het dorpje Brentwood op het Ierse platteland. Maar eenmaal daar dringt tot haar door dat als ze alleen maar hard werkt en met doorgewinterde boeren op leeftijd omgaat, de kans klein is dat ze ooit nog de liefde van haar leven gaat vinden. William keert na de dood van zijn ouders terug naar het enorme familielandgoed. Daar krijgt hij te horen dat de erfenis hem pas toekomt als hij kan aantonen dat hij zijn wilde jaren in Londen definitief achter zich heeft gelaten. Daartoe zal hij zich moeten verloven met een 'geschikte' vrouw. Hij kent in Brentwood niemand die in aanmerking komt - behalve misschien de knappe Nederlandse dierenarts. Maar laat er nu één man op de wereld zijn op wie Lisa echt niet zit te wachten...

Recensie door Marjon:
Dit boek is zo geweldig en leuk dat je het niet meer weglegt. Lisa is zodanig neergezet dat ze leuk, bijzonder maar toch een echt mens is en je kan niet anders dan van haar gaan houden. Ze barst van de energie en dat moet ook wel, want ze werkt hard daar op het platteland van Ierland. Tussen dat alles door leert ze mensen in het dorp kennen, wordt ze verliefd en zijn er een paar misverstanden met grote gevolgen. Het is ongelofelijk leuk geschreven, ik vloog er doorheen en van tijd tot tijd lag ik in een deuk om de subtiele humor over kapstokken en nog veel meer. Af en tow waan je je ook in Ierland, iets wat bonus is en in dat poortwachtershuisje zou ik ook wel willen wonen… Dit is al het tweede boek van deze auteur en ik wil meer!