09-04-16

Bloedrode Tulpen - Anita van Ballegooijen


Wanneer Johan, de man van Jennifer ziek wordt, moet zij het bedrijf overnemen. Jaloers op haar succes begint hij haar te mishandelen. Jennifer negeert het en wanneer Johan haar in een vlaag van razernij wil neersteken, kan ze ternauwernood aan hem ontsnappen. Johan laat het hier niet bij zitten en begint haar genadeloos te stalken. Wanneer Jennifer daardoor haar dochter verliest, stort ze in en moet ze naar een vrouwenopvang verhuizen. Daar krijgt ze te maken met inaccurate wetgeving en falende hulpverlening. Lukt het Jennifer om een nieuw leven op te bouwen of moet ze voor altijd achterom kijken?

266 pagina's | ISBN: 9789402220889 | Boekscout | november 2015 | € 20,35


Fragment:
'Hallo?' zegt een vreemde stem. In de veronderstelling dat ik het nummer verkeerd heb ingetoetst, zeg ik ook: 'Hallo', en Johan schreeuwt: 'Ik had jou bijna te pakken! Ik zag je bij het winkelcentrum. Maar ik krijg jou nog wel! Weet je wel wat je dat kind hebt aangedaan? Zij heeft de hele nacht niet geslapen omdat haar moeder niet van haar houdt.' Bevroren luister ik naar Johan en de vrouw tegenover mij zit razendsnel mee te schrijven. Johan gilt dan met een overslaande stem: 'Als ik jou te pakken krijg, snij ik je helemaal open!' Direct daarna zegt Mathilde timide: 'Hallo, mama', en ik weet zeker dat zij Johan gehoord heeft. Ik doe mijn best, maar ik praat te snel en de maatschappelijk werkster maakt mij met gebaren duidelijk dat ik rustig moet blijven. Ik moet mijn uiterste best doen om me op het gesprek te concentreren en vraag aan Mathilde hoe het op haar nieuwe school was. Mathilde geeft geen antwoord, maar vertelt dat zij van papa heel duur speelgoed heeft gekregen omdat zij steeds droomt dat ik een ander kindje heb en daarom niet meer van haar zou houden. Ik zeg tegen Mathilde dat ik altijd van haar zal houden, waarop Johan nors zegt: 'Jij moet je rekeningen betalen, anders halen ze mijn huis leeg en dan heeft dat kind nog niets.' De vrouw tegenover mij is diep verontwaardigd.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen