Recensie: Vlucht - Natasza Tardio

Titel: Vlucht
Auteur: Natasza Tardio
Recensie: Saskia
ISBN: 9789020609561
160 pagina's | Uitgeverij Kluitman | maart 2016
Natasza Tardio:
Natasza Tardio werd geboren in 1969 in Assendelft, een klein Noord-Hollands dorp. Op haar 18de schreef ze voor het eerst een toneelstuk, dat werd opgevoerd onder begeleiding van studenten van de toneelschool in Amsterdam. Vanaf dat moment liet het schrijven haar niet meer los. Na het behalen van haar HBO-propedeuse aan de Lerarenopleiding in Amsterdam, voltooide Natasza haar studie aan de Hogeschool voor Journalistiek in Utrecht.Natasza schrijft als freelance redacteur en journalist artikelen en interviews voor verschillende tijdschriften, bladen en websites.

Wat als je hele leven in één keer op z'n kop wordt gezet en je je vrienden, familie, school en alles wat je kent, moet achterlaten? Voor Sanne Evers wordt deze nachtmerrie opeens waarheid als blijkt dat haar vader banden met de onderwereld heeft en hij gedwongen wordt om te getuigen tegen een van de gevaarlijkste criminelen in Nederland, Leo Dehler. Is het voor Sanne mogelijk om zich bij de situatie neer te leggen en haar beste vriendin Sophie en vriendje Deyan, zoon van Leo, achter zich te laten? Of neemt ze tegen beter weten in toch contact op met haar vrienden, waarbij ze de levens van haar familieleden op het spel zet?

Recensie door Saskia:
De vorige boeken van Natasza Tardio heb ik ook gelezen, en vond ik vrij goed. Dit boek is volgens mij geschreven voor een iets jongere doelgroep, althans dat idee had ik. Op zich is het een goed verhaal over Sanne die een vriendje heeft wiens vader een topcrimineel is. Als blijkt dat de vader van Sanne banden heeft met deze crimineel, loopt het gezin gevaar en moeten ze vluchten. Voor Sanne is het moeilijk om geen contact meer te zoeken met Deyan (haar vriendje) en Sophie haar beste vriendin, ieder contact kan namelijk zorgen dat hun verblijfplaats bekend word, lukt het Sanne om zich gedeisd te houden??? Ik vond het boek niet heel erg spannend en zoals al eerder gezegd meer voor de wat jongere lezers onder ons. Wel leest het lekker weg door de vlotte schrijfstijl van de auteur. Voor mij drie sterren waard!