Recensie: Lang leve de liefde - Jill Mansell

Titel: Lang leve de liefde
Auteur: Jill Mansell
Recensie: Xandra Sc
ISBN: 9789024567317
384 pagina's | Luitingh-Sijthoff | april 2016

Jill Mansell:
Jill Mansell is een absolute bestellerauteur. Haar razend populaire boeken voor jonge vrouwen zijn onweerstaanbaar en worden in twaalf landen uitgegeven. Er zijn inmiddels al 2 miljoen boeken van haar verkocht in Nederland. Voordat Mansell fulltime besloot te gaan schrijven, werkte ze jarenlang in een ziekenhuis in Bristol. De laatste jaren heeft zij internationale bekendheid gekregen met haar eigentijdse, vrolijke, sexy en romantische boeken.

Op de ochtend van haar vijfentwintigste verjaardag maakt Lily Harper de allerlaatste brief open van haar geliefde moeder, die stierf toen Lily acht was. Tot haar verrassing staat er meer in over haar moeders eerste en enige echte liefde. Die dag ontmoet Lily ook de acteur Eddie Tessler. Lily is stiekem wel gevleid dat Eddie haar zo geweldig vindt, en ze voelt de vlinders fladderen. Maar waarom vindt ze het dan zo belangrijk wat Dan, haar grappige, stoere, knappe jeugdvriend, die altijd voor haar klaarstaat, ervan vindt?

Recensie door Xandra Sc:
‘Lily,Lily’. Dan schoof zijn zonnebril omhoog en keek haar lachend aan toen ze uitstapt. ’Het leukste meisje van de wereld’.
Kijk dat bedoelde ze nou. ‘En jij bent de irritantste jongen’.
‘Ik ben geen jongen. Ik ben een man’.

Een zin die typerend is voor dit boek. Het geeft gelijk de setting weer en het taalgebruik is makkelijk en fijn te lezen. Het boek heeft leuke wendingen en is romantisch. Het boek gaat over Lily de hoofdpersoon, haar oude oppas en haar ‘stiefmoeder’. Deze drie dames zijn allemaal op een andere manier bezig met de liefde.

Ik geef dit boek 4 sterren. Een heerlijk boek om te lezen in de zomervakantie. Het verwarmt je van binnen, terwijl de zon dat van buiten doet.