Recensie: Rivalen - Alyson Noël

Titel: Rivalen
Auteur: Alyson Noël
ISBN: 9789402709704
320 pagina's | HarperCollins Holland | mei 2016

Alyson Noël:
Alyson Noël is de #1 New York Times bestsellerauteur van 23 romans, waaronder de Young Adultseries De Onsterfelijken, Soul Seekers en Riley Bloom. Van haar boeken zijn er miljoenen verkocht, ze zijn vertaald in 36 talen en hebben op talrijke internationale bestsellerlijsten gestaan. Ze is geboren en getogen in Californië, waar ze na een aantal omzwervingen ook nu weer woont en werkt.

Beautiful Idols Breaking news: Filmster verdwijnt spoorloos. Hebben drie jonge clubpromotors er iets mee te maken? Overal hangen de flyers: Wie wordt de beste promotor van de Unrivaled-clubs? Wie het hipste publiek en de populairste sterren naar de Hollywood-clubs weet te lokken, krijgt de meeste punten en wint uiteindelijk een enorme geldprijs. Layla, Tommy en Aster behoren tot de uitverkorenen die mee mogen doen aan de wedstrijd. Voor alle drie hangt er veel van af, en dus gaat het hard tegen hard - zo hard dat ze zichzelf al na een paar weken nauwelijks nog terug herkennen. Alles draait al snel om de jonge superster Madison Brooks. Wie háár weet te strikken, heeft al bijna gewonnen. Tot op een dag de filmster spoorloos verdwijnt en alle ogen zich richten op de drie jongeren die haar het laatst hebben gezien...

Dit is niet echt een boek voor mij, te weinig spanning. Het is meer een Gossip verhaal vol drama en intriges met als achtergrond Hollywood. Het is dan ook een Beautiful Idols-roman. Het verhaal speelt zich af op Hollywood Boulevard "een hedonistisch oord voor jonge, aantrekkelijke rijke mensen".

Het boek is uitgegeven in twee coverkleuren, namelijk zwart of wit, als Rivalen. Een fijne schrijfstijl, maar het verhaal blijft bij mij niet hangen, te oppervlakkig. Het begin is goed, de proloog met de verdwijning van Madison Brooks "Op dat moment bedekte een koele, stevige hand haar mond, en Madison Brooks verdween". Daarna ga je een maand terug en maak je kennis met Layla Harrison, een ambitieuze meid die journalist wil worden. Tommy, die werkt in een muziekzaak, en Aster Amirpour, 18 jaar oud en erg verwend. Alle drie doen ze mee aan de uitdaging als clubpromotor. Deze voorstelling duurt mij te lang en ging vervelen. Het verhaal kabbelt voort met als plot een over de top gebeuren. Dit is het eerste deel van een serie die ik niet verder ga lezen.

"Niet alles wat schittert is goud"