04-06-16

Toen jij weg was - Yentle Beers en Kaja Kloc


Toen jij weg was vertelt het verhaal van tweelingzussen, die in alles elkaars tegenpolen zijn. Dacey heeft veel vrienden, doet het goed op school en heeft verder helemaal geen merkwaardigheden. Destiny daarentegen heeft veel problemen op school en raakt verstrikt in een vriendengroep waar veel drugs wordt gebruikt. Dacey krijgt dit al snel door en doet haar best om haar zus te beschermen tegen het noodlot dat haar te wachten staat, maar is ze nog op tijd?

94 pagina's | ISBN:9789402224108 | Boekscout | februari 2016 | € 14,95




Fragment:
De eerste paar weken bleven onveranderd. Dacey met al haar nieuwe vriendinnen en ik, die nog steeds haar schooluren alleen doorbracht. Thuis was het allemaal lastig uit te houden, de jaloezie die ik stiekem meedroeg voor Dacey werd met de dag erger. Ze heeft veel vrienden, haalt goede cijfers en wekt de indruk dat ze altijd alles goed doet. Als ik bij het scheikundelokaal kom, loop ik meteen naar de achterste tafel, Dacey gaat natuurlijk naast haar nieuwe vriendinnen zitten, ze ziet me niet meer staan. Net als de bel gaat, verschijnt er een jongen in de deuropening. Ik kijk al snel weer weg, bang dat hij mij raar zal vinden. Terwijl ik mijn etui uit mijn rugtas pak, zie ik hem mijn richting op lopen. Tot mijn verbazing komt hij naast mij zitten. ‘Vind je vast niet erg?’ Ik schud ‘nee’ en wend mijn blik tot de leraar. ‘Destiny, toch?’, zegt hij. Hoe weet hij mijn naam, was ik niet dat onzichtbare meisje? ‘Ja, dat klopt, ken ik jou ergens van?’, zeg ik maar. ‘Ik ben Jaimy en jij bent het zusje van Dacey?’ Natuurlijk, het zal weer eens niet om haar draaien. Ik draai me weg en ga verder met mijn werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen