20-08-16

Achter mijn glimlach - Merel van Dam


Achter mijn glimlach is een bundel van pijnlijke, eerlijke gedachten en gevoelens. Merel beschrijft de strijd tegen deze pijn en tegen de boulimia, de strijd met zichzelf en met het leven. Achter mijn glimlach laat zien dat een eetstoornis meer is dan het oppervlakkige beeld wat de maatschappij kent. Merel neemt je ook mee in haar genezingsproces met behulp van verschillende therapieën. Zou ze de weg naar haar genezing vinden?

148 pagina's | ISBN:9789402224504 | Boekscout | febr. 2016 | €17,55




FRAGMENT:
(25 maart, 2013)

Het gaat nu echt niet goed met me! Ik kan geen hulp vragen en niemand die het ziet

Ik loop op mijn tenen, wil zo graag alles goed doen maar het lukt niet meer! Ik ben met mijn gedachten alleen nog maar bij mijn eetstoornis zodat ik nergens anders aan hoef te denken. Vorige periode had ik mijn tentamen echt maar nét gehaald, afgelopen tentamen was een 4. Ik kan niet meer nadenken, kan me niet meer concentreren. Ben alleen bezig om iedereen te laten geloven dat alles perfect gaat en ik ben moe! Ik ben moe en ik zou het liefst de hele dag in mijn bed liggen met mijn dekens ver over me heen getrokken! Ik wil niet bezig zijn met wel eten en niet eten. Ik wil niet moeten sporten. Ik wil niet leuk doen. Ik wil dat iemand me ziet, echt ziet en dat er eindelijk actie wordt ondernomen zodat er iets gaat veranderen.

Ik durf geen knuffel te vragen omdat iemand dan denkt dat het niet goed met me gaat. Maar ik zou zo graag even een knuffel krijgen. Ik voel me zo leeg en alleen.

Wanneer ik een kussen hard tegen mijn borst druk, voelt dit ook als een knuffel, alsof ik even niet alleen ben.

Ik wil eigenlijk eventjes klein zijn, huilen en zeggen dat ik bang ben. Bang dat het niet goed komt, bang om los te laten, bang om te voelen, bang om te falen, bang om te mislukken, bang om mezelf te laten zien. Om mezelf te zijn Want ik ben niet goed genoeg. Ik ben bang dat mensen mijn andere ik, de ik die alleen ik ken, niet goed genoeg vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen