15-08-16

No worries downunder! - Eline Vink


In 2012 begon Eline haar avontuur naar de andere kant van de wereld en ze had geen idee wat haar te wachten stond. Waar wilde ze precies heen? Hoe en waar kon ze hostels boeken en welke waren er goed? Hoe duur was het eten? Was het niet eenzaam of zou ze genoeg mensen ontmoeten? En hoeveel kostte zo’n reis nou? Eline neemt je via Hong Kong mee naar het sportieve Sydney, met een skydive, op surfkamp, naar de Australian Zoo van Steve Irwin, Brisbane, de outback in the middle of nowhere, Fraser Island, the Whitsundays, Cairns, Cape Tribulation en nog vele andere wonderbaarlijk mooie plekken. Australië is een enorm uitgestrekt land, met ongekende mogelijkheden. 

96 pagina's | ISBN: 9789402222449 | Boekscout | 2015 | €14,95

FRAGMENT:
Ik sliep in een slaapzak zonder muskietennet en de rest had dit wel aan de slaapzak vastzitten. Als ik helemaal in de slaapzak kroop kreeg ik geen lucht meer en werd het veel te warm. Het ging de hele tijd van: ‘Zzzzzz… Zzzzzzz.’ En ik bleef maar krabben. Vira lag allang te slapen toen ik besloot om op te staan. Ik zag namelijk iemand anders rondlopen die bij het kampvuur (dat niet meer aan was) ging zitten, dus ik greep mijn kans. Het was een Amerikaanse man van rond de 60, Sam. Hij vertelde me dat hij het zonde vond te gaan slapen op zo’n mooie avond. Ik kende hem al van eerder die avond. Hij had gitaar gespeeld en met ons gezongen bij het kampvuur, terwijl wij onze marshmallow-stokjes boven het vuur hielden. Die sfeer was onbetaalbaar mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen