Recensie: Een verrassende stap - Robyn Carr

Titel: Een verrassende stap
Auteur: Robyn Carr
ISBN: 9789402713503
384 pagina's | HarperCollins | juli 2016
Robyn Carr:
Zevenentwintig was Robyn Carr toen haar eerste boek werd uitgegeven, en sindsdien zijn er meer dan dertig titels van haar hand verschenen. Toch duurde het een flink aantal jaren voordat ze haar stijl echt gevonden had, namelijk tot ze aan de Virgin River-serie begon. Haar streven is om boeken voor vrouwen te schrijven die grappig zijn zonder flauw te worden, die het leven in al zijn facetten beschrijven zoals het is en die de kracht van vrouwen weergeven. In de enorm populaire Virgin River-serie maakt ze die droom waar.
Ja, ze is een volwassen vrouw. En ja, ze kan best haar eigen boontjes doppen. Maar soms, als alles tegen zit, wil Maggie Sullivan maar één ding: schuilen bij Sully, haar vader. En omdat nu méér dan alles tegen zit, rijdt ze naar Sullivan's Crossing in Colorado, naar de prachtige plek in de bergen waar haar vader een plattelandswinkel en een kampeerterrein runt. Daar is al jaren alles hetzelfde, daar verandert nooit iets en daar kan ze uitrusten. Ware het niet dat Sully de dag na haar aankomst een hartaanval krijgt. En wie gaat hem verzorgen? Juist!

Recensie door Marjon:
Een verrassende stap is een verrassend boek in de zin van dat ik er eerst niet lekker in kwam. En dat ben ik niet gewend bij boeken van deze auteur/ Het boek gaat over echte mensen en over het echte leven, maar het leek een beetje aan de oppervlakte te blijven hangen. Dat gebeurt wel vaker in de boeken van Robyn Carr. En dan opeens sleurt het verhaal je mee en blijkt het wel degelijk diepgang te hebben. En dat was ook nu het geval. Ik blééf lezen over Maggie en over Cal. Ze hebben allebei een verleden dat verwerkt moet worden en ze zijn allebei toe aan een hele nieuwe start. Het leuke aan Maggie en Cal is dat ze niet perfect zijn, het zijn net echte mensen. Krijgen Maggie en Cal de kans om een nieuwe start te maken? Wat is er in hun verleden dat ze eerst moeten loslaten?